مدیرکل کمیته امداد استان گلستان گفت: حامیان گلستانی با شناسایی خیران جدید برای کمک بیشتر و هدفمندتر به ایتام تحت حمایت کمیته امداد استان گلستان پیشنهاد ایجاد شبکه خیّریابی را ارائه دادند.

ایجاد شبکه خیّریابی، با کمک حامیان گلستانی

به گزارش گلستان24؛امان اله حسین پور مدیرکل کمیته امداد استان گلستان در جلسه همفکری و تبادل نظر با جمعی از خیران و حامیان شهرستان آق قلا، گفت: برای افزایش سطح کمی و کیفی سرانه حامیان گلستانی نسبت به میانگین کشوری جلسه تبادل نظر مسئولان این نهاد باجمعی از خیران و حامیان شهرستان آق قلا برای ارتقا میانگین سرانه جذب حامیان و درآمد اداره اکرام و ایتام برگزار شد.

وی در ادامه با اشاره به نقش بسزای مشارکت خیران در پرداخت کمک های انسان دوستانه و خیرخواهانه خود به نیازمندان گفت:کمیته امداد استان گلستان در نظر دارد در این نشست با مذاکره و تعامل‌ با خیران و حامیان گلستانی، سازو کاراجرایی پیشنهادات این افراد را برای خدمت‌رسانی بهتر و حل مشکلات اقشار ضعیف جامعه فراهم کند.

 

حسین پور افزود:کمیته امداد استان گلستان با ۹ هزار یتیم و ۱۰۶ هزار مددجوی تحت حمایت، نیازمند کمک خیران و نیکوکاران گلستانی و ایجاد شبکه ی خیّریابی برای کمک به محرومان و مستضعفین است.

وی با تاکید بر تولید فقر در سالهای اخیر یاد آور شد: اعتبارات این نهاد نسبت به نیاز مددجویان تحت حمایت کافی نیست از این رو این جلسه با محوریت تحلیل و بررسی عملکرد واحد اکرام و ایتام و ارائه راهکارها و پیشنهادها برای حرکت رو به جلو و افزایش درآمد این اداره در راستای رسیدن به حدنصاب میانگین کشوری و رفع نواقص پیش رو برگزار شد.

مدیرکل کمیته امداد استان گلستان تصریح کرد: خوشبختانه سال ۹۶ با کمک و انفاق مردم نیکوکار گلستانی و همت مسئولان با افزایش دوبرابری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۸۰ میلیارد تومان به محرومان و مستضعفین منطقه کمک کردند.

 

حسین پور با اشاره به تمرکز همه خدمات این نهاد برای اشتغالزایی مددجویان گفت: سال گذشته سه هزار و ۷۰۰ و در دوسال اخیر حدود شش هزار خانوار تحت حمایت این نهاد شاغل و توانمند شده اند.

وی با تاکید بر نقش تاثیرگذار مشاوره های قبل از اشتغال مددجویان افزود:این نهاد با شناسایی افراد متقاضی تسهیلات اشتغالزایی و با نظارت بر حسن انجام اجرای آن برای تخصیص و واگذاری این وام به افراد نیازمند ، در مسیر توانمندسازی مددجویان این نهاد گام بر می دارد.

وی متذکر شد: برنامه هایی اعم از استفاده از فضای مجازی برای معرفی خدمات امداد برای جذب مشارکت حداکثری کمکهای مردمی، توجه بیشتر به مسئله ی بیمه عشایر روستایی و مشارکت مسئولان و کارفرمایان شهرکهای صنعتی در کاریابی به نفع نیازمندان تحت حمایت این نهاد در دستور کار این نهاد قرار می گیرد.

لازم به ذکر است؛ مدیرکل کمیته امداد استان گلستان در سفر خود به آق قلا با فرماندار و امام جمعه اهل سنت و تشیع این شهرستان نیز دیدار کرد.

/گلستان ما

ارسال نظر

آخرین اخبار