خوشبختانه چند روزی است که شهروندان گلستانی در چله تابستان شاهد هوای مطبوع بهاری هستند به طوری که بارش متوالی باران آن هم در روزهای انجیرپزان مردادماه شهروندان گلستانی را غافلگیر و خوشحال کرد.

استشمام هوای بهاری در روزهای انجیرپزان تابستانی

به گزارش گلستان ۲۴ ؛‌ چند روزی است که به واسطه نفوذ هوای خنک و مرطوب از عرض‌های شمالی استان گلستان به تناوب شاهد آسمانی ابری و بارش باران بویژه در بعدازظهر و شب الی بامداد در مناطق مختلف استان گلستان هستیم.

از شب گذشته تا صبح امروز این وضعیت در سطح استان گلستان ادامه داشت و در مناطق مختلف این استان شاهد بارش پراکنده باران بودیم به گونه‌ای که شهروندان گلستانی در شوک قرار گرفتند و نمی‌دانستند که در وسط تابستان چتر به همراه داشته باشند یا از گرمای تابستان به کولرها پناه ببرند.

براساس آخرین گزارشات اداره‌کل هواشناسی استان گلستان هم‌اکنون شاهد بارش باران در شهرستان گنبدکاووس هستیم و دمای هوا در گلستان بین 24 لغایت 26 درجه سانتیگراد بالای صفر گزارش شده است.

هیچ چیز به اندازه نظاره کردن بارش باران آن هم در چله تابستان قلب انسان را سر ذوق نخواهد آورد با وجود آنکه تابستان امسال را با هوای بسیار گرم یا بهتر است بگوییم با هوای داغی آغاز کردیم لمس کردن بارش باران آن هم در مردادماه دل هر شهروندی را به پرواز می‌آورد و به دوران خوش کودکی می‌برد؛ ناخودآگاه یاد شعر کلاس دبستان می‌افتیم باز باران با ترانه، با گوهرهای فراوان، می‌رسد بر بام خانه ...

بچه‌ها به بارش باران علاقه زیادی نشان می‌دهند و هنگامی که باران شروع به باریدن می‌کنند صدای شوق و ذوق کودکان در زیر باران در کوچه‌ها شنیده می‌شود لبخند کودکان با نوای دلنشین باران؛ حس زیبایی به طبیعت شهرمان بخشیده است.

براساس الگوهای پیش‌یابی اداره‌کل هواشناسی گلستان انتظار داریم که این وضعیت تا اواخر فردا ادامه داشته باشد به ویژه از امشب تا بامداد فردا؛ بارش باران را در نقاط مختلف استان گلستان خواهیم داشت.

با توجه به تضعیف جریانات شمالی و حاکمیت مجدد جریانات جنوبی انتظار داریم که از صبح پنج‌شنبه هفته جاری از تراکم ابرها در سطح استان گلستان کاسته شود و آسمان صاف تا قسمتی ابری خواهد شد و روند افزایش دما را در این استان پیش‌بینی می‌کنیم.

پیش‌بینی می‌شود که هوای صاف و آرام تا اواسط هفته آتی در استان گلستان حاکم باشد و برای اواخر هفته آتی مجددا سامانه بارشی دیگری در استان گلستان فعال خواهد شد.

امروز در خنک‌ترین ساعت صبح شهرستان مینودشت با کمینه دمای 24 درجه سانتیگراد بالای صفر به عنوان سردترین نقطه استان گلستان معرفی شد این درحالی است که کمینه دمای هوا در مرکز گلستان 25 درجه سانتیگراد بالای صفر گزارش شد.  

انتهای پیام/

 

ارسال نظر

آخرین اخبار