مدیرکل آموزش و پرورش گلستان:

مدیرکل آموزش و پرورش استان گلستان گفت: هنرستان ها در کنار شهرک های صنعتی تأسیس شود.


هنرستان ها در کنار شهرک های صنعتی تأسیس شود

به گزارش گلستان ۲۴ ؛‌ احسان گوهری راد، اظهار کرد: اگر اعتقاد به عدالت آموزشی داریم باید بستر تحصیل با کیفیت را برای فرزندان این مرز و بوم فراهم کنیم و ایجاد این بستر در نقاط محروم از اهمیت فراوانی برخوردار است.

وی با تأکید بر جذب بازماندگان از تحصیل گفت: در این راه باید همه در کنار آموزش و پرورش باشند و از فرمانداران به عنوان روسای شورای آموزش و پرورش شهرستان ها انتظار داریم که از تمام ظرفیت های شهرستانی برای افزایش پوشش تحصیلی استفاده کنند.

تجاری سازی فضاهای مازاد آموزشی

مدیرکل آموزش و پرورش استان گلستان تجاری سازی فضاهای مازاد آموزشی را به عنوان یکی از سیاست های آموزش و پرورش استان برشمرد که مورد تأکید استاندار گلستان هم هست و از فرمانداران خواست تا در جهت اجرایی کردن این ماده قانونی با آموزش و پرورش همراهی کنند.

وی افزود: اتمام پروژه های نیمه تمام آموزشی و پرورشی هم از مهم ترین اولویت های آموزش و پرورش استان گلستان در سال جاری است و انتظار داریم که اعتبارات لازم در این زمینه لحاظ شود.

گوهری راد با اشاره به این که وجود شهرک های صنعتی پویا در هر شهرستان فرصتی برای آن شهرستان در همه حوزه هاست، گفت: ایجاد هنرستان های جوار این شهرک های صنعتی می تواند به عنوان یک ظرفیت برای شهرستان تلقی شود و با توجه به ضرورت مهارت آموزی در جامعه، می توان با ایجاد رشته های جدید با توجه به وضعیت و فرهنگ بومی شهرستان ها، توازن رشته ای را هم در شهرستان ها بهبود بخشیم.

گوهری راد با اشاره به قدمت مدرسه نظامی کردکوی که به سال ۱۳۰۷ هجری شمسی بر می گردد، گفت: این مدرسه ۶ کلاسه جزء اولین مدارس استان گلستان است و ظرفیت تبدیل شدن به موزه آموزش و پرورش را دارد که نیازمند هماهنگی های بین دستگاهی است.


انتهای پیام/

ارسال نظر

آخرین اخبار