نشست استاندار گلستان با سفیر ترکمنستان در جمهوری اسلامی ایران؛

به منظور تقویت مبادلات فرهنگی، تجاری، هنری، توریستی و ورزشی بین دو استان گلستان و بالکان کشور ترکمنستان نشست مشترک استاندار گلستان با سفیر ترکمنستان در جمهوری اسلامی ایران، برگزار شد.

گرگان و بالکان آباد به منظور گسترش روابط فرهنگی و مدیریت شهری خواهرخوانده می شوند

به گزارش گلستان ۲۴ ؛‌ به منظور تقویت مبادلات فرهنگی، تجاری، هنری، توریستی و ورزشی بین دو استان گلستان و بالکان کشور ترکمنستان و همچنین تبادل نظر درباره موضوعاتی نظیر گمرک، حمل ونقل ریلی، صدور ویزای تجاری و مسافرتی و ... نشست مشترک استاندار گلستان باسفیر ترکمنستان در جمهوری اسلامی ایران، برگزار شد.

سید مناف هاشمی، استاندار گلستان در این دیدار به منظور گسترش روابط فرهنگی و مدیریت شهری، پیشنهاد خواهرخواندگی بالکان آباد و گرگان را ارائه کرد.

وی همچنین از تصویب لایحه ایجاد منطقه آزاد تجاری و صنعتی اینچه برون در کمیسیون اقتصادی مجلس خبرداد و گفت: لایحه ایجاد مناطق آزاد تجاری و صنعتی در کمیسیون اقتصادی مجلس مورد بررسی قرار گرفت که در نهایت اعضای این کمیسیون با ایجاد مناطق آزاد اینچه_برون در استان گلستان، مهران در ایلام، اردبیل در استان اردبیل، سیستان در استان سیستان و بلوچستان، بانه- مریوان در استان کردستان، جاسک در استان هرمزگان، بوشهر در استان بوشهر، قصر شیرین در استان کرمانشاه موافقت کردند که این موضوع، فرصتی مناسب برای ارتقاء مبادلات تجاری و اقتصادی دوکشور محسوب می شود.

هاشمی باتاکید بر افزایش استفاده از ظرفیت های مشترک بین دو کشور و مخصوصا دو استان خاطرنشان کرد: گلستان آمادگی افزایش تبادلات اقتصادی از طریق اتاق های بازرگانی را دارد.

وی تصریح کرد: استفاده از تمام ظرفیت های موجود به خصوص شرایط خوب گلستان در حوزه مرزی و ریلی موجب گسترش روابط می شود.

استاندار گلستان ضمن ابراز علاقه مندی نسبت به دیدار با استاندار بالکان، اظهار کرد: استفاده از ظرفیت شاعر فرهیخته، مختومقلی، برای ارتقاء ارتباطات فرهنگی و گردشگری موثر است.

وی گفت: ایجاد یک بازارچه در منطقه آرامگاه مختوقلی می تواند موجب رونق حضور گردشگران در این منطقه شود.

احمدقربانوف، سفیرترکمنستان نیز در این نشست، با بیان اینکه ایران از قدیم دوست و برادر ترکمنستان بوده است، گفت: تقویت روابط دو کشور اولویت ماست و فاصله کم ازطریق گلستان با ایران می تواند موفقیت مارا به همراه داشته و بهترین فرصت در مبادلات بخشهای مختلف برای ما باشد.

پایان پیام/

 

ارسال نظر

آخرین اخبار