معاون فرهنگی سپاه گنبدکاووس خبر داد

معاون فرهنگی و اجتماعی ناحیه مقاومت بسیج سپاه گنبدکاووس با اشاره به رسالت این نهاد در خدمت‌رسانی به مردم گفت: 50 سبد کالا در مناطق محروم گنبدکاووس توسط سپاه توزیع شده است.

توزیع 50 سبد کالا در مناطق محروم گنبدکاووس/ طراحی 6 گام برای اصلاح محلات آسیب‌پذیر

به گزارش گلستان ۲۴ ؛ سیدهادی صبایی با اشاره به اینکه اجرای «طرح شهید شوشتری» با محوریت محرومیت‌زدایی و کاهش آسیب‌های اجتماعی در مناطق آسیب‌پذیر در شهرستان‌های مختلف استان گلستان در حال برگزاری است، اظهار کرد: شهرستان گنبدکاووس در سال‌های اخیر موفق به کسب رتبه برتر اجرای این طرح و خدمت‌رسانی به مردم محروم در شهرستان شده است.

وی با بیان اینکه دبیرخانه «طرح شهید شوشتری» در مدیریت فرهنگی و اجتماعی ناحیه مقاومت بسیج سپاه گنبدکاووس مستقر شده است، افزود: همه نهادها و ادارات عضو در ستاد طرح شهید شوشتری براساس تکالیف ابلاغی و تصمیمات جلسات متعدد ستاد برنامه‌های مختلفی را در مناطق سه‌گانه طرح هدف اجرا می‌کنند.

معاون فرهنگی و اجتماعی ناحیه مقاومت بسیج سپاه گنبدکاووس با تاکید بر اینکه ناحیه مقاومت بسیج سپاه گنبدکاووس نیز براساس رسالت‌های خود در حوزه خدمت‌رسانی به محرومان به صورت ویژه در این طرح نقش‌آفرینی می‌کند، خاطرنشان کرد: در سه ماهه نخست سال جاری بالغ بر 50 سبد کالا میان نیازمندان توزیع شده است.

صبایی با اشاره به اینکه در راستای افزایش زیرساخت‌های تبلیغاتی مناطق محروم چهار عدد استند تبلیغاتی در این مناطق به ارزش 4 میلیون تومان نصب شده است، ادامه داد: برگزاری 12 کارگاه مشاوره پیشگیری از اعتیاد نیز بخش دیگری از فعالیت‌های ما در این مناطق در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی بوده است.

وی برگزاری دو جشن مردمی و دو مرحله اکران فیلم ارزشی در محلات طرح هدف شهید شوشتری را از اقدامات فرهنگی سپاه گنبدکاووس در این مناطق دانست و گفت: تعداد 100 نفر از مردم محروم محلات و روستاهای آسیب‌پذیر نیز توسط ناحیه مقاومت بسیج سپاه گنبدکاووس به اردوهای تفریحی و 40 نفر به اردوهای زیارتی اعزام شده‌اند.

معاون فرهنگی و اجتماعی ناحیه مقاومت بسیج سپاه گنبدکاووس از برگزاری دو مرحله نمایشگاه فرهنگی در محلات طرح هدف شهید شوشتری این شهرستان خبر داد و تصریح کرد: در این مناطق با اخذ مجوز از مراجع مربوطه هم پایگاه مقاومت بسیج و هم پایگاه فرهنگی و اجتماعی راه‌اندازی شد.

صبایی با بیان اینکه بسیج برای اصلاح روستاهای آسیب‌پذیر 6 گام عملیاتی را تعریف کرده است، افزود: این 6 گام با تاکید بر مردم محوری  کمک به توانمندسازی افراد روستا و محلات آسیب‌پذیر صورت خواهد گرفت.

وی گام نخست این اقدامات را شناسایی و برآورد وضعیت عنوان کرد و گفت: بسترسازی و جلب مشارکت برای کمک به بهسازی روستا گام دوم این طرح است و آگاهی‌سازی و تبلیغات در گام سوم این عملیات اجرایی تعریف شده است که تولید رسانه‌ای، فضاسازی محیطی و آموزش مربی در این زمره قرار دارد.

معاون فرهنگی و اجتماعی ناحیه مقاومت بسیج سپاه گنبدکاووس ارشاد و اقدام قاطع در برابر منابع آسیب‌های اجتماعی را گام چهارم این عملیات دانست و افزود: درمان گام پنجمی است که در دستور کار ما قرار گرفته و صیانت و حمایت نیز گام آخر این اقدامات تعریف شده است.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر

آخرین اخبار