با توجه به اینکه هوای بسیار گرمی را در چند روز گذشته در سطح استان گلستان تجربه کردیم به نظر می‌رسد که هوای گلستان قصد دارد هوای خنک و مرطوب را به شهروندان گلستانی هدیه آورد و در چله تابستان بارش باران را به شهروندان گلستانی پیشکش می‌دهد.

هوای خنک و بهاری مهمان گلستان می‌شود/ بارش باران تا سه‌شنبه ادامه دارد

به گزارش گلستان ۲۴ ؛ اواسط مردادماه جاری با گرمای بی‌سابقه هوا همراه بود طوریکه کولرها هم از سرد کردن منازل عاجز می‌ماندند تا اینکه بالاخره هوای برخی از نقاط استان گلستان در شب گذشته بارانی شد و شهروندان گرگانی از دیدن بارش باران لذت بردند.  

شب گذشته در برخی از مناطق کوهپایه‌ای و کوهستانی استان گلستان از جمله شهرستان گرگان با نفوذ هوای خنک و مرطوب؛ شاهد افزایش ابر و در برخی نقاط شاهد وزش باد و رگبارهای پراکنده بودیم که بر اساس الگوهای هواشناسی این روند تا سه‌شنبه هفته جاری ادامه خواهد داشت.

صبح امروز شاهد کاهش دمای چهار الی پنج درجه سانتیگرادی دمای هوا در سطح شهرستان‌های گلستان بودیم و بر اساس الگوهای هواشناسی استان گلستان انتظار می‌رود که نفوذ هوای مرطوب و خنک طی دو روز آینده در گلستان ادامه داشته باشد.

بر اساس پیش‌بینی‌های هواشناسی اداره‌کل هواشناسی استان گلستان انتظار داریم که امروز شاهد رگبارهایی در بخش کوهپایه‌ای و بخش‌هایی از شرق و شمال شرق استان گلستان را شاهد باشیم.

به نظر می‌رسد هوای خنک و مرطوب تا روز سه‌شنبه در استان گلستان ادامه داشته باشد و در بامداد روز سه‌شنبه انتظار داریم که جو نسبتا آرامی در استان حاکم شود.

بر اساس الگوهای پیش‌یابی اداره‌کل هئواشناسی استان گلستان انتظار می‌رود که اواخر روز پنج‌شنبه و جمعه هفته جاری مجددا سامانه دیگری منطقه گلستان را تحت تاثیر قرار خواهد داد و به نظر می‌رسد که این سامانه بسیار قوی‌تر از سامانه بارشی گذشته باشد.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر

آخرین اخبار