نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس با بیان اینکه تیم اقتصادی دولت دارای ضعف است، گفت: در حال حاضر در جنگ اقتصادی با دشمن هستیم و باید از اتفاقات حاشیه‌ساز و جنجالی پرهیز کرده و انسجام خود را حفظ کنیم.

نماینده مردم گنبدکاووس: وزیر ضعیف باید تغییر کند/ تیم اقتصادی دولت دارای ضعف است

به گزارش گلستان 24 , قره‌جه طیار عصر امروز در نشست خبری با خبرنگاران اظهار داشت: بهترین راهکار در شرایط کنونی و با توجه به مشکلات اقتصادی حفظ انسجام و اتحاد و همدلی و وفاق با دولت است, ضمن اینکه معتقدم هر وزیری که ضعیف عمل کند باید تغییر کند.

وی افزود: تیم اقتصادی در برخی نقاط ضعف دارد, در هر صورت نیاز است در چنین شرایطی در کنار دولت باشیم و با وزرا و روسایی که ضعیف عمل می‌کنند, قاطعانه برخورد کرد.

نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: قوه قضائیه و دستگاه‌های نظارتی باید بر اخلال‌گران اقتصادی نظارت کامل داشته و برخورد جدی شود و نماینده مجلس نیز خارج از دیگاه سیاسی, جناحی, در زمان خاص حتی از رئیس جمهور سوال کند.

وی درباره شهر شدن روستای بزرگ و مرزی کرند گنبدکاووس تاکید کرد: براساس مصوبه هیئت دولت روستاهایی که جزء بخش هر شهرستان باشند, به شهر تبدیل می‌شوند و بقیه روستاها در حال حاضر برای شهر شدن ممنوعیت قانونی دارند, و در حال حاضر ما از ظرفیت وسعت, جمعیت و به ویژه مرزی بودن و محرومیت این روستا برای شهر شدن در حال رایزنی هستیم.

طیار درمورد تغییرات مدیری شهرستانی و مبنا آن در این تغییرات گفت: عزل و نصب ها باید بر اساس ضعف مدیریتی و شایسته سالاری باشد و بنده به دور از هر نوع دیدگاه قومیت‌گرایی, قومی, جناحی از همه ظرفیت مدیران و شهرستان در جهت شایسته‌سالاری و ارتقاء و توسعه شهرستان بهره خواهم برد.

وی تشکیل مجمع بزرگان در شهرستان را یکی از الزامات در راستا پیگیری مطالبات دانست و خاطر نشان کرد: عدم هماهنگی بین مسئولان شهرستان سبب شده تا گنبدکاووس به جایگاه واقعی خود نرسد و برای پیگیری مطالبات شهرستان, نخست نیاز به تشکیل مجمع بزرگان, شامل تاثیرگذاران, ریش سفیدان, بزرگان اهل سنت و شیعه است.

نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی اشتغال را یک اولویت و دغدغه دانست و ا اظهار داشت: مهم‌ترین دغدغه و اولویت من اشتغال در شهرستان به ویژه در حوزه جوانان است و به همین جهت پی گیری تصویب منطقه آزاد تجاری را به جد در دستور  کار قرار دادم که با تصویب آن در مراحل مختلف, مجموعا حدود 7 هزار نفر اشتغالزایی خواهند شد.

وی افزود: زیر ساخت و بارانداز بندرخشک منطقه آزاد تجاری اینچه‌برون در حال انجام است و در سال گذشته 99 میلیارد تومان و امسال 60 میلیارد تومان برای آماده شدن این بندر در نظر گرفته شده است.

طیار درباره استقرار کارخانه فولاد در منطقه آزاد تجاری اینچه برون بیان داشت: تفاهم نامه ای با کشور قزاقستان در راستا سرمایه‌گذاری کارخانه فولاد منعقد شده و پس از تصویب منطقه آزاد تجاری در مجلس شورای اسلامی, این سرمایه‌گذاران برای فعالیت‌های اقتصادی در منطقه مستقر خواهند شد.

وی تکمیل آکادمی والیبال را از ضروریات شهرستان گنبدکاووس نامید و ادامه داد: گنبدکاووس تجلی‌گاه و پایتخت ورزش والیبال و سوارکاری است و تلاش داریم تا در سال 97 و یا 98 آکادمی والیبال گنبدکاووس به ثمر برسد و مقدمه آن نیز تشکیل تیم والیبال توسط شهرداری گنبدکاووس بود.

وی افزود: یکی از وظایف ما, فعالیت در حوزه فرهنگی ورزشی است که توانستیم از طریق شهرداری این تیم را راه اندازی کنیم و در روزهای آینده شاهد یارگیری این تیم خواهیم بود که در حال حاضر شهرداری حمایت یک میلیارد تومانی و استاندار,  بنا به قولی که دادند, حدود 3 میلیارد تومان کمک خواهند کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

آخرین اخبار