حجت‌الاسلام رسایی:

نماینده دوره نهم مجلس شورای اسلامی گفت: قراردادها محرمانه شده، زیرا دولت، دولت اشرافی‌گری است و زمانی که اشرافی‌گری حاکم شود، مردم نامحرم می‌شوند.

قراردادهای محرمانه نشانه اشرافی‌گری دولت است

 

به گزارش گلستان24، حجت‌الاسلام حمید رسایی امشب در نشست بصیرتی «اشرافیت، بلای انقلابی‌گری» اظهار داشت: وقتی دین در اعضا و جوارح جاری شود، آن وقت انسانی مومن می‌شود و این شروع ایمان است.

وی با بیان اینکه انسان‌ها می‌توانند در زمان‌هایی ریزش و تغییر کنند، افزود: براساس آیه قرآن این طور نیست که شخصیت ما ثابت باشد، ارزش انقلابی بودن این است که انقلابی بمانیم و اگر در همه حال این ویژگی را برای خود حفظ کردیم، آن وقت این ارزش می‌شود.

نماینده دوره نهم مجلس شورای اسلامی بیان داشت: انسان انقلابی و یک مومن واقعی از ملامت دیگران نمی‌ترسد و جنگ روانی بر آنان تاثیری ندارد و در برابر گفته‌های دیگران استوار هستند.

وی در ادامه با تفسیر یکی از آیات قرآن گفت: برخی اصرار دارند که از قطار انقلاب پیاده شوند، اما آیه قرآن می‌گوید که در کنار یک ریزش یک رویش وجود دارد، اگر ما در انقلاب‌مان در نهضت‌مان و یا یاران رهبری ریزش دیدیم، نباید خوشحال باشیم، اما دل‌مان هم نباید خالی شود و بدانیم این یک قاعده است.

نماینده سابق تهران در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: باید به ملاک‌ها قطارهای انقلاب را بچسبیم و بدانیم که در کنار ریزش افراد انقلابی، رویش وجود دارد.

وی  تصریح کرد: دافعه و جاذبه از ویژگی‌های یک فرد انقلابی است و حتما افرادی یک انسان انقلابی را دوست دارند و برخی دوست ندارند و بدگویی می‌کنند.

رسایی با بیان اینکه انقلابی‌گری آفاتی دارد، گفت: منفعت فرد و ملاک مصلحت‌اندیش بودن از آفات است، اما امامان معصوم(ع) و بزرگان ملاک مصلحت‌اندیشی را حفظ دین می‌دانستند و همچنین زیاده‌روی در رفتار از آفات دیگر است.

خبرگزاری فارس: قراردادهای محرمانه نشانه اشرافی‌گری دولت است/ 2 وزیر دولت هنوز لیست دارایی‌های خود را به قوه قضائیه اعلام نکرده‌اند/ برخی اصرار دارند از قطار انقلاب پیاده شوند

مدیرمسئول نشریه 9 دی بیان داشت: یکی از موارد آفت انقلابی‌گری، اشرافیت است، افرادی هستند که کمک و فعالیت‌شان کم اما خرج‌شان زیاد است و این بر خلاف زمان امیر‌المؤمنان حضرت علی(ع) است.

رسایی افزود: وقتی 57 میلیون تومان برای هزینه اوقات فراغت خود در نظر می‌گیریم و یا فردی رئیس جمهور می‌شود و 5 میلیارد تومان هزینه دفتر و امکانات می‌کند، این نوعی اشرافی‌گری است.

وی در ادامه سخنانش با بیان اینکه اشرافی‌گری حاکم شده و مسئولان در لباس، خوراک، مسافرت، عروسی و گردش و تفریح به رقابت می‌پردازند، اظهار داشت: قراردادها محرمانه شده، زیرا دولت اشرافی‌گر است و زمانی که اشرافی‌گری حاکم شود، مردم نامحرم می‌شوند.

نماینده دوره نهم مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: وقتی مجلسی که خود باید این موارد را پیگیری کند، اشرافی‌گر شده، دیگر این موارد را پیگیری نمی‌کند.

این نماینده سابق مجلس شورای اسلامی در ادامه سخنانش پیرامون بحث اشرافی‌گری تصریح کرد: اگر فردی اشرافی شد، نباید در نظام جمهوری اسلامی مسئولیتی را بر عهده بگیرد.

رسایی در ادامه با بیان اینکه مردم باید در برابر اشرافی‌گری پاسخ بخواهند و مطالبه کنند، افزود: اگر افراد اشرافی‌گر ادعای اصولگرا و انقلابی بودن دارند، بیشتر جلوی‌شان بایستید، زیرا این افراد ضربه بیشتری می‌زنند.

وی خاطرنشان کرد: در خطبه‌های نماز جمعه در سال‌های اول انقلاب و بعد از دفاع مقدس تاکید شد، بچه‌های انقلابی باید مانور تجمل بدهند و نتیجه آن این شد که از آن مقطع افرادی مسئولیت‌های کشوری را در اختیار گرفتند و با این ادعا که ما کارگزار مردم و مدیر و برتر از دیگران هستیم، می‌گویند که این حق ما از سفره انقلاب بود.

رسایی با تاکید بر اینکه امام راحل می‌گوید که «انقلاب ما انقلاب کوه‌نشینان بود نه انقلاب کاخ‌نشین‌ها»، متذکر شد: در دوره ریاست جمهوری هاشمی رفسنجانی در شهرهایی، مردم مغازه‌ها را غارت کردند و این از فاصله طبقاتی و اشرافی‌گری بود.

وی با اشاره به سالروز صدور منشور روحانیت امام خمینی(ره) عنوان کرد: امام(ره) می‌فرمایند یکی از وظایف روحانیت مقابله با سرمایه‌گذاران زالوصفت است.

رسایی در ادامه متذکر شد: زمانی که فتنه رخ داد، فرد در برابر ولایت‌فقیه قرار می‌گیرد و یا اینکه سکوت کرده و نظر خود را بیان نمی‌کند.

نماینده دوره نهم مجلس شورای اسلامی افزود: یکی از موارد نفوذ، خلق و خوی اشرافی‌گری است و این نفوذ بر روی همه افراد انجام می‌شود و عمده نفوذ دنیاگری مسئولان است.

وی در پایان تصریح کرد: بر اساس اصل 142 زمانی که فردی رئیس جمهور، معاون و یا وزیر شد، بلافاصله باید لیست اموال خود را به قوه قضائیه ارائه کند، اما دو وزیر از دولت فعلی هنوز این کار را انجام نداده‌اند.

انتهای پیام/

منبع : فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار