رییس سازمان جهاد کشاورزی گلستان گفت: قیمت بالای مرغ در بازار حباب است.

حباب در بازار مرغ

به گزارش گلستان 24 ؛  مختار مهاجر رییس سازمان جهاد کشاورزیگلستان در نشت خبری ظهر امروز با اصحاب رسانه گفت: دان مرغ با ارز دولتی وارد و بیش از ۴۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات برای تامین گوشت مرغ داده شده است حباب بازار کنترل شود .

وی افزود:  برای تنظیم بازار مرغ گرم  با قیمت ۹ هزار و ۶۰۰ تومان  و منجمد با قیمت ۶ هزار و ۹۰۰ تومان در مراکز عمده عرضه میشود.

گلستان سومین تولید کننده مرغ در کشور است.

وی در آستانه سال زراعی ۹۷-۹۸ گفت: در سال زراعی ۹۶-۹۷ با کمک سامانه ثبت اطلاعات گندم کاران یک هزار و ۱۰۶ تن خرید گندم انجام و ۷۰ درصد مطالبات پرداخت شد.

وی ادامه داد: با تولید هزار و ۱۱۲ تن کلزا در استان و تامین  ۳۵ درصد کلزای کشور رتبه دوم را کسب کردیم.

وی درخصوص تولید بذر مادر صیفی جات در استان گفت: عمده بذر صیفی جات در کشور وارداتی است و برای نخستین بار با عقد قرارداد با سرمایه گذار خارجی و اختصاص سایت گلخانه در گنبد توانستیم نمونه بذرهای هیبرید را در چند استان کشت و آزمایش کنیم.

وی ادامه داد : پس از جمع بندی به زودی از  نمونه ایرانی این بذور رونمایی می شود.

وی ادامه داد: بذرهای تولید شده از مقاومت به کم آبی برخوردار و از لحاظ کیفیت قابل رقابت با نمونه های خارجی است.

مهاجر به مشکلات سیب زمینی کاران اشاره کرد و گفت:  بر اساس برنامه ریزی وزارت خانه تامین ۴۵ روز بازار سیب زمینی کشور برعهده  گلستان است اما میزان کشت در استان به بیش از ۶ هزار هکتار رسید و موجب مشکل اشباع و افت قیمت شد.

مهاجر گسترش آبیاری تحت فشار را یکی از اصلی ترین برنامه های این سازمان دانست و گفت: سال گذشته ۸ هزار و ۲۰۰ هکتار مزارع به طول ۴۲۰ کیلومتر  به این نوع آبیاری مجهز شدند  و ۲۵ درصد در مصرف آب صرفه جویی شد.

وی در پایان به افتتاح ۱۴۸ طرح در هفته دولت اشاره کرد و گفت: ۴ پروژه در حوزه تولیدات گیاهی، ۱۲ طرح در رابطه با دام ،۱۱۵ طرح در بخش آب وخاک ، برخی از این طرح ها است که با اعتبار ۹۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان انجام و برای حدود ۵۶۳ نفر اشتغال زایی می شود.

 

انتهای پیام / باشگاه خبرنگاران

 

ارسال نظر

آخرین اخبار