نماینده ولی فقیه در گلستان:

نماینده ولی فقیه در استان گلستان با بیان این که شأن و جایگاه معلمان نسبت به گذشته افت کرده، گفت: حافظه محوری معضل اصلی سیستم آموزشی ما است.

شأن و منزلت معلمان افت کرده است/ حافظه محوری معضل سیستم آموزشی

به گزارش گلستان 24 ؛ آیت الله سیدکاظم نورمفیدی، شامگاه دوشنبه، در دیدار با سید محمد بطحایی، وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: معلمان در گذشته حتی از سایر کارمندان دولت ممتازتر بودند و افت امروز این جایگاه باعث شده من به شخصه از این مساله احساس خطر کنم.

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: وقتی معلم حوصله، نشاط و انگیزه بالایی نداشته باشد، بدون شک دلسوزی او کم می شود.

آیت الله نورمفیدی با تاکید بر این که جایگاه امروز معلمان نسبت به گذشته یکی از مشکلات اساسی آموزش و پرورش است، اظهار کرد: باید فکری به حال این مساله کرد و تنها با برطرف کردن نیازهای مالی نمی توان به آن جایگاه قبلی رسید، بلکه مشکلات در مسائل اجتماعی و روانی معلمان پنهان است.

نماینده ولی فقیه در گلستان حافظه محوری را یکی دیگر از مشکلات اساسی آموزش و پرورش در بین دانش آموزان دانست و گفت: وظیفه اصلی این نهاد مقدس در واقع مهارت آموزی مسائل اجتماعی فردی و آموزش تکیه بر روی پای خود بودن در میان فرزندان ما و نسل جوان جامعه است.

آیت الله نورمفیدی اضافه کرد: تغییر دادن شیوه فعلی آموزش، کار بسیار سختی است و مقاومت های بسیاری خواهد داشت، اما برای رسیدن به یک هدف مشترک و سند توسعه چشم انداز باید این موانع را با روش های مختلف از مقابل برداشت.

امام جمعه گرگان خاطرنشان کرد: رفتن سر کلاس با زور و تحمیل، بازخورد منفی دارد، دانش آموز باید در کلاس درس احساس آزادی بیان و گفتار داشته باشد و پیشرفت خود را احساس و درک کند.

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: حفظ کردن مطلب حس رقابتی برای دانش آموزان و جاذبه ای برای آنان ندارد و نیاز است تا تغییر این شیوه به روش های جدید آموزشی از طریق دولت، نمایندگان مجلس و سایر مسئولان پیگیری و منجر به نتیجه شود.

انتهای پیام / مهر

 

ارسال نظر

آخرین اخبار