مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گلستان گفت: ۲ هزار و ۴۰۰ نفر تعهد اشتغال گردشگری ما در سال گذشته بود و با تاکید استاندار امسال این تعداد به ۳ هزار نفر خواهد رسید.

۳۰۰۰ اشتغال در حوزه گردشگری استان گلستان ایجاد می‌شود‌

به گزارش گلستان 24 ؛ به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی, صنایع‌دستی و گردشگری استان گلستان، ابراهیم کریمی اظهار داشت: روزی دغدغه معبر بودن برای مسافران را در استان داشتیم و با تمهیدات اندیشیده شده شاهد این بودیم که در سال 1397 استان گلستان به هدف گردشگری تبدیل شده و اقامت ما از چند ساعت به چند شب رسیده است.

وی تصریح کرد: در حوزه اقامت در سال 1397 جزو استان‌های برتر بودیم و حدود 860 میلیارد تومان پروژه در حال ساخت در حوزه گردشگری داریم که در پایان سال به یک‌هزار میلیارد تومان می‌رسد.

کریمی یادآور شد: امروز جاذبه‌های گردشگری ما امکان دسترسی دارند و خدمات رفاهی در محل‌های جاذبه گردشگری استان فراهم است.

وی گفت: در همه شهرستان‌ها به‌دنبال تاسیس هتل هستیم و در همه شهرستان‌ها بحث اقامت مطرح است و براساس آن تا پایان سال پنج هتل به ظرفیت استان اضافه می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان ادامه داد: برنامه جدی ما برای کیفی‌سازی است  و حضور در جشواره‌های مختلف جزو اولویت‌های استانداری است.

کریمی گفت: اگر تا دیروز میراث فرهنگی در استان دغدغه و محدودیت بود امروز به فرصت تبدیل شده و بافت گردشگری در گرگان و گنبدکاووس هدف گردشگری قرار گرفته است.

وی ابراز امیدواری کرد میراث فرهنگی نقش به‌سزایی در گردشگری داشته باشد و ابراز کرد: 10 پروژه مهم استان در حوزه گردشگری است که از جمله آن می‌توان به موزه روستایی، خالد نبی، دیوار دفاعی گرگان و آشوراده اشاره کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان گفت: تا دیروز واژه گردشگری در کنار میراث فرهنگی بود و امروز گردشگری، زیارتی، ورزشی و سلامت و گردشگری کشاورزی در استان اتفاق می‌افتد و مدیران ما به این باور رسیدند که با کمک دستگاه‌ها می‌توانند به اهداف توسعه دست پیدا کنیم.

کریمی یادآور شد: امروز صنایع دستی ما از صدور کارت عبور کرده و شاهد بودیم که 3 میلیون دلار در سال گذشته در این حوزه صادرات  ثبت شده است.

وی گفت: امروز مراکز تخصصی صنایع دستی برای نخستین بار در کشور در استان گلستان به عنوان پایلوت کشور فعال شده و 3 بازارچه صنایع دستی در شهرستان‌هایی مانند آق‌قلا و کردکوی در حال ساخت است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گلستان گفت: استان گلستان در حوزه صنایع دستی جزو استان‌های موفق کشور است و همه شاخصه‌ها عملکرد خوبی دارند.

انتهای پیام/ تسنیم

 

ارسال نظر

آخرین اخبار