مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان گفت: ۲۰ طرح تعاونی با بیش از ۱۴۸ هزار میلیون ریال سرمایه‌گذاری و اشتغال ۸۶ نفر در هفته تعاون امسال در استان گلستان افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسد.

۲۰ طرح تعاونی در استان گلستان به بهره‌برداری می‌رسد

به گزارش گلستان 24 ؛سعید مازندرانی ظهر دیروز در نشست خبری با تأکید بر توسعه اقتصاد تعاونی در جامعه اظهارداشت: الگوی اقتصاد تعاونی بر مبنای تعالیم اسلامی، الگوی مناسبی برای رونق تولید، رفع بیکاری، ایجاد اشتغال، کنترل رکود و تورم، توزیع عادلانه ثروت و درآمد در جامعه و همچنین جلوگیری از انحصار اقتصادی است.

وی بیان اینکه 10 هزار تعاونی در استان گلستان به ثبت رسیده است، افزود: از این تعداد 2 هزار و 650 تعاونی در استان فعال است که بیش از 23 هزار فرصت شغلی ایجاد کرده‌اند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان با اشاره به طرح‌های قابل افتتاح در هفته تعاون امسال بیان داشت: 20 طرح تعاونی از جمله دوخت لباس سنتی، تولید صنایع چوبی، حمل و نقل، تولید قارچ دکمه‌ای، گاو شیری، فرش دستباف، خرید کمباین، گردشگری، مسکن، تولید و کاشت نهال، تأسیسات ساختمان، اجرا و مشاوره کسب و کار و کارآفرینی و خدمات رفاهی در این هفته به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با اشاره به ایجاد 86 فرصت شغلی از محل بهره‌برداری از این طرح‌ها گفت: برای این فعالیت‌ها 148 هزار و 144 میلیون ریال سرمایه‌گذاری صورت گرفته که 74 هزار و 913 میلیون ریال آن سهم آورده تعاونی‌ها و بقیه نیز از محل تسهیلات بانکی تأمین شده است.

مازندرانی در ادامه به برگزاری سیزدهمین جشنواره تعاونی‌های برتر استان اشاره کرد و افزود: این جشنواره فردا ( یکشنبه) برگزار می‌شود و از 18 تعاونی برتر تجلیل خواهد شد.

وی برگزاری جشنواره پسته، افتتاح نمایشگاه و فروشگاه مجازی عرضه محصولات تولیدی تعاونی‌ها و مشاغل خانگی، افتتاح نمایشگاه توانمندی‌های بخش تعاون، افتتاح فاز نخست تفرجگاه تعاونی توسعه روستایی "چشمه زاو"، کلنگ‌زنی طرح تعاونی پرواربندی بره و برگزاری گردهمایی ترویجی با عنوان طرح تعاون روستا را از دیگر برنامه‌های این هفته در استان گلستان برشمرد.

مازندرانی با اشاره به فعالیت 13 تعاونی مرزنشینان در استان گلستان اظهارداشت: بیش از 180 هزار نفر در این تعاونی‌ها عضویت دارند که یکی از ظرفیت‌های شناخته نشده در استان به شمار می‌رود.

وی در ادامه به ظرفیت‌های صادراتی تعاونی‌های استان هم اشاره کرد و گفت: سال گذشته به ارزش بیش از 17 میلیون دلار کالا و محصولات تولیدی تعاونی‌ها که عمدتا شامل موادغذایی و صنایع دستی بوده، به کشورهای مختلف صادر شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ادامه داد: فرهنگ تعاون و کار گروهی در استان ضعیف است در حالیکه از نظر حمایت‌های تسهیلاتی محدودیتی نداریم اما علاقه مردم به ویژه فارغ‌التحصیلان دانشگاهی به کارهای تعاونی در استان اندک است.

انتهای پیام/ تسنیم

 

ارسال نظر

آخرین اخبار