مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گلستان گفت: برای حمایت از زنان سرپرست خانوار در استان ۷۰۰ فقره تسهیلات کم بهره به آنان پرداخت می‌شود.

۷۰۰ فقره تسهیلات کم‌بهره به زنان سرپرست خانوار گلستانی پرداخت می‌شود‌

به گزارش گلستان 24 ؛ کلثوم غفاری ظهر دیروز در همایش تجلیل از جوانان و بانوان نخبه شاغل در دستگاه‌های اجرایی استان اظهار داشت: این مراسم برای تجلیل از بانوان و جوانان برگزیده دستگاه‌های اجرایی استان برگزار شده و دستگاه‌ها نیز بیش از 50 نفر از جوانان و بانوان را براساس شاخص‌های مدنظر خود معرفی کردند که امروز از آنان تجلیل می‌شود.

وی در ادامه به موضوع اشتغال و حمایت از طرح‌های خرد اشاره کرد و گفت: دفتر بانوان از مشاغل خرد و خانگی بانوان برای برخورداری از تسهیلات حمایت می‌کند. ما طرح‌ها و برنامه‌ها را جمع‌آوری و برای دریافت تسهیلات معرفی می‌کنیم و در نهایت بر نحوه فعالیت آنان نظارت خواهیم کرد.

غفاری درباره حمایت از زنان سرپرست خانوار هم افزود: امسال 700 فقره تسهیلات کم بهره برای زنان سرپرست خانواری که شاغل نیستند در نظر گرفتیم که تاکنون نیمی از این تسهیلات به متقاضیان پرداخت شده است. این تسهیلات ربطی به اشتغال بانوان ندارد بلکه کمکی برای بهبود وضعیت اقتصادی خانواده این زنان است.

ابوالقاسم خزائیان، رئیس بنیاد نخبگان استان هم در ادامه این مراسم با تأکید نقش و اثرگذاری نخبگان در استفاده از نیروی انسانی و تولید ثروت اظهارداشت: یکی از اهداف بنیاد نخبگان در مجموعه راهبردهای کلان پشتیبانی و اثرگذاری نخبگان بوده که بهترین جا برای اثرگذاری نخبگان در بحث کارآفرینی و اشتغال است.

وی افزود: تلاش بنیاد نخبگان برای این است که زیست‌بوم نوآوری و کارآفرینی را ایجاد کند تا بتوانیم از اقتصاد مبتنی بر فروش نفت و موادخام گذر کنیم. این هدف زمانی تحقق پیدا می‌کند که تسهیلات لازم را برای توانمندی نخبگان، افزایش دهیم و جامعه نیز برای حضور نخبگان برنامه‌ریزی داشته باشد.

خزائیان بیان داشت: در سیاست‌گذاری‌ها می‌بایست شایسته‌سالاری و قوانینی که به حضور نخبگان کمک می‌کند را حاکم کرد.

وی با اشاره به گسترش استارتاپ‌ها گفت: آمارها نشان می‌دهد سالانه  60 هزار میلیارد تومان گردش مالی است که از طریق 3 هزار و 550 شرکت دانش‌بنیان در کشور اتفاق می‌افتد که توانسته‌اند برای بیش از 300 هزار نفر شغل ایجاد کنند.

 انتهای پیام/ تسنیم

 

ارسال نظر

آخرین اخبار