رئیس اتاق تعاون استان گلستان گفت: برخی مسئولان هنوز اصل ۴۴ را نپذیرفتند و با اینکه در قانون، اتاق تعاون به عنوان مشاور ۳ قوه مطرح شده اما حدود یک‌سال است که استاندار حتی ۵ دقیقه وقت برای دیدار به ما نداده است.

انتقاد رئیس اتاق تعاون گلستان از بی‌توجهی استاندار به تعاونی‌ها

به گزارش گلستان 24 ؛ علی‌رضا نوروزی ظهر امروز در سیزدهمین جشنواره تعاونی‌های برتر استان گلستان اظهارداشت: فصل الخطاب برای همه از جمله مسئولان باید فرمایشات مقام معظم رهبری باشد. وقتی ایشان به تعاون و فعالیت‌های این بخش نگاه و توجه ویژه دارند، دیگر مسئولان هم باید توجه بیشتری به این بخش داشته باشند.

وی افزود: برخی از مسئولان هنوز اصل 44 قانون اساسی را نپذیرفته اند و با گذشت 40 سال هنوز با تعاونی و فعالیت‌های این بخش آشنا نیستند.

رئیس اتاق تعاون استان گلستان گفت: در قانون سهم 25 درصدی تعاونی ها در اقتصاد و درآمدهای کشور به صراحت آورده شده که رسیدن به این هدف بدون حمایت مسئولان و سایر دستگاه‌ها از تعاونی‌ها امکان‌پذیر نخواهد بود. همانطور که تعاونی‌ها در زمان جنگ عملکرد خوبی داشتند امروز هم در شرایط تحریم‌های سخت می‌توانند اقتصاد کشور را حفظ کنند.

نوروزی خاطرنشان کرد: تعاونی‌ها در ایجاد اشتغال و تولید بیشتر و هم چنین جلوگیری از مهاجرت روستاییان به ویژه جوانان نقش موثری دارند. توسعه تعاونی‌های دانش‌بنیان و استفاده از ظرفیت فارغ التحصیلان دانشگاهی می‌تواند فعالیت‌های تعاونی‌ها را پایدارتر و اقتصادی‌تر کند.

وی افزود: از سال گذشته طرح تعاونی‌های توسعه شهرستان‌ها در دستور کار قرار گرفت که می‌تواند بسیاری از مشکلات شهرستان ها را برطرف کند. این تعاونی ها در برخی شهرستان‌ها ایجاد شده و انتظار داریم سایر شهرستان ها در این زمینه اقدام کنند.

رئیس اتاق تعاون استان گلستان با بیان اینکه در قانون از اتاق تعاون به عنوان مشاور سران 3 قوه یاد شده است، گفت: متاسفانه حدود یک‌سال است که به دنبال دیدار با استاندار به عنوان بالاترین مقام اجرایی استان هستیم اما هنوز 5 دقیقه هم به ما وقت داده نشده است.

انتهای پیام/ تسنیم

 

ارسال نظر

آخرین اخبار