رئیس اداره فنی و حرفه‌ای شهرستان آزادشهر گفت: با توجه به نیازسنجی و درخواست مکرر جوانان به این رشته کارگاه اتومکانیک فنی و حرفه‌ای گلستان امروز با حضور مدیر کل فنی و حرفه‌ای استان گلستان و مسئولان شهرستانی افتتاح شد.

کارگاه اتومکانیک فنی و حرفه‌ای با ۲ میلیارد ریال اعتبار در آزادشهر افتتاح شد

به گزارش گلستان 24 ؛ روح‌الله امامی عصر امروز در در مراسم افتتاح کارگاه اتومکانیک فنی و حرفه‌ای اظهار داشت:به منظور ایجاد اشتغال پایدار و آموزش فن و حرفه برای جوانان جویای کار, این کارگاه تجهیر شد و امید داریم بتوانیم تا حدود زیادی از نرخ بیکاری جوانان بکاهیم.

وی افزود: در کمربندی آزادشهر, زمینی برای مرکز ثابت فنی و حرفه‌ای خواهران در نظر گرفته شده و با فرمانداری در تلاش هستیم تا بتوانیم بودجه و اعتبار ملی و استانی برای احداث آن تخصیص دهیم.

رئیس اداره فنی و حرفه ای شهرستان آزادشهر تصریح کرد: تعهد امسال ما در حوزه اشتغال 239 هزار و 701 نفر ساعت است که تاکنون توانستیم 102 هزار و 892 نفر ساعت, 45 درصد  اشتغال امسال را تحقق بخشیم.

وی یادآور شد : اولویت نخست ما در فنی و حرفه‌ای, آموزش به مردم روستا و ایجاد اشتغال پایدار براساس نیازسنجی و ظرفیت‌های موجود در روستاها است و براین اساس در حال حاضر مربیان خانم و آقا در روستاها حضور یافته و در قالب مشاغل خانگی, رشته‌هایی مانند خیاطی, پرورش قارچ, گیاهان دارویی, طراحی گلخانه و غیره را به صورت رایگان آموزش می‌دهند.

امامی تاکید کرد: در مرکز ثابت این اداره واقع در روستای ازدارتپه بالغ بر 30 رشته و حرفه مختلف مانند تراشکاری, فرزکاری, مکانیک, جوش آرگون, تعمیرات لوازم خانگی, شاخه‌های کشاورزی و صنعتی آموزش داده می‌شود.

وی گفت : برای کاهش آسیب‌های اجتماعی در مناطق محروم و آسیب‌پذیر نیز کارگاه‌های آموزشی در شهرستان آزادشهر و شهرهای نگین‌شهر و نوده خاندوز برگزار می‌شود و توانستیم با همکاری کمیته امداد و بهزیستی در جهت توانمندی زنان سرپرست خانوار, آموزش‌هایی خوبی انجام داده که سبب ایجاد اشتغال در این زنان شد.

رئیس اداره فنی و حرفه‌ای شهرستان آزادشهر اظهار کرد: 23 آموزشگاه خصوصی در رشته و مهارت‌های شهرستان آزادشهر و شهرهای نگین‌شهر و نوده‌خاندوز در حال فعالیت هستند و حدود 100 نفر در این آموزشگاه‌ها اشتغالزایی شده است.

وی تصریح کرد: در چهارماهه نخست سال جاری 937 نفر از آموزش‌های فنی و حرفه‌ای بهره‌مند شدند که از این تعداد 30 نفر اشتغالزایی شده و در سامانه اشتغال ثبت شدند.

امامی گفت: آموزش به دانشجویان, سربازان, اصناف و اتحادیه ها, افراد شاغل در صنایع و کارخانجات, معادن و غیره از جمله دیگر فعالیت‌های ما در فنی و حرفه‌ای است و در حال حاضر در کمپ‌های ترک اعتیاد نیز برای توانمند سازی بهبود یافتگان و ایجاد اشتغال بعد از دوره درمان,آموزش داده می شود.

وی بیان داشت: صنایع چرم, تولید انواع مصنوعات چرمی, فرش دستباف, صنایع دستی, از جمله رشته‌هایی است که در آموزشگاه‌های خصوصی ما آموزش داده می‌شود.

رئیس اداره فنی و حرفه‌ای شهرستان آزادشهر ادامه داد: آموزش‌های فنی و حرفه ای کلید ورود به اشتغال پایدار و ریشه کن کردن بیکاری است و با توجه به رایگان بودن آموزش‌ها, از جوانان علاقمند, تقاضا داریم که با آموزش در این مراکز, اشتغال پایدار برای خود ایجاد کنند.

حسینی‌طلب مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان گلستان هم در این مراسم اظهار داشت: این کارگاه از طریق منابع بهره‌وری تجهیز شده و امید است در آینده از این کارگاه اشتغال بیشتری ایجاد شود.

وی افزود: تحقق عینی اقتصاد مقاومتی باید در فنی و حرفه‌ای ایجاد شود و اشتغال پایدار با آموزش فن و حرفه به وجود خواهد آمد.

انتهای پیام/تسنیم

 

ارسال نظر

آخرین اخبار