علمای اهل‌سنت استان گلستان با محکوم‌کردن جنایت گروهک‌های تروریستی در اهواز تاکید کردند: این حرکات نابخردانه تفاله‌های استکبار، عامل وحدت ملت ایران است.

واکنش علمای اهل‌سنت گلستان به حادثه تروریستی اهواز؛ "حرکات نابخردانه تفاله‌های استکبار، عامل وحدت ملت ایران است"

به گزارش گلستان 24 ؛ ضمن محکوم‌کردن حرکت اخیر تروریست‌ها در اهواز اظهار داشت: دشمن سعی دارد با این ترورهای ناجوانمردانه و رفتارهای تروریستی، سبب اختلاف بین مردم شیعه و سنی ایران شود و بین مردم و حاکمیت و رهبری فاصله ایجاد کند.

امام‌جمعه اهل‌سنت گنبدکاووس افزود: این حرکت‌ها در پایبندی مردم ایران به نظام جمهوری اسلامی و وفاداری به آرمان‌های امام(ره) و شهیدان و مقام معظم رهبری خدشه‌ای ایجاد نخواهد کرد. این حرکت‎های ناجوانمردانه که سبب شهادت کودکان و مردم بی‌گناه می‌شود، نه تنها سبب اختلاف و فاصله بین مردم نمی‌شود بلکه انسجام، همدلی و وحدت بین اقوام را تقویت و قوی‌تر خواهد کرد.

وی یادآور شد: ما برای این ایادی استکبار که حرکت‌های ناجوانمردانه انجام می‌دهند، متاسفیم و معتقدیم که تنها راه برون‌رفت از مشکلات و کارگشایی گرفتاری‌های اقتصادی مردم، تبعیت از فرمایشات حکمیانه و دایانه مقام معظم رهبری است.

حرکت تروریست‌ها آسیبی به آرمان‌های مقدس نظام جمهوری اسلامی نخواهد زد

آخوند محمدامین آدینه ضمن تاکید بر محکوم‌کردن این حرکت تروریستی توسط علمای اهل‌سنت گلستان اظهار داشت: دشمن به خیال این است که با این حرکت‌های تروریستی به آرمان‌های مقدس نظام جمهوری اسلامی ضربه و آسیب وارد سازد، دریغ از این که با این حرکت‌ها، آرمان‌های ما مستحکم‌تر و مقدس‌تر خواهد شد.

امام‌جمعه پیشکمر کلاله افزود: آمریکا و استکبار جهانی در آستانه چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی با حرکات منافقانه خود، سعی در از بین بردن این انقلاب دارند. تا زمانی که مردم و مسئولان از ولایت و مقام معظم رهبری تبعیت کنند و با هوشیاری و بصیرت فکر دشمنان را بخوانند، هرگز نمی‌توانند ضربه‌ای به ایران بزنند.

وی تصریح کرد: دشمن مانند خفاش شب به دنبال فرصت برای فاصله بین حاکمیت و مردم است. مردم اهواز به چه گناهی در چند روز پیش مظلومانه به شهادت رسیدند؟ گرچه سپاه با قدرت و صلابت پاسخ محکمی به آنها خواهد داد، اما آنها چون کاری از پیش نمی برند به حرکت‌های احمقانه متوسل شدند.

تفاله‌های استکبار منشا حرکت تروریستی بودند

‌آخوند محمد امین صفری هم در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم ضمن محکوم‌کردن حرکت تروریست‌ها در اهواز از لحاظ دینی، شرعی، قانونی و بین‌المللی اظهار داشت: همه علمای اهل سنت این حرکت ناجوانمردانه را محکوم کرده و مطئمن هستیم نیروهای مسلح همانند گذشته انتقام خون این شهیدان را به زودی خواهد گرفت.

امام‌جمعه اهل سنت شهر فراغی کلاله افزود: این تفاله‌ها با فریب استکبار سبب شهیدشدن افراد بی‌گناه و معصوم شدند و این ملعون‌ها از انسانیت به دور بوده و از حیوان پست‌تر هستند. تا زمانی که مردم و مسئولان از فرمایشات بصیرانه و حکیمانه مقام معظم رهبری پیروی کنند، توطئه‌های دشمنان خنثی خواهد شد.

وی یادآور شد: وظیفه همه ما چه اهل شیعه و چه اهل سنت و همه اقوام و مذاهب در ایران اسلامی این است که در تمام شرایط، تابع مقام معظم رهبری بوده و پشتیبان ولی امر و ولایت‌فقیه باشیم. همیشه در طول تاریخ حق و باطل وجود داشته و ما باید در همه مراحل چه در سختی‌ها و چه در زمان آرامش و راحتی، انسجام و وحدت خود را حفظ کنیم و مراقب توطئه‌های دشمن باشیم.

آخوند صفری گفت: دشمن به فکر این است تا با این حرکات انسجام، وحدت و اتحاد مردم را خدشه‌دار کند، غافل از اینکه با این حرکات انسجام و وحدت مردم قوی‌تر خواهد شد.

تروریست‌ها, یزیدیان زمان کنونی هستند

آخوند محمد مختوم‌نژاد اظهار داشت: تروریست‌ها, یزید زمان کنونی بودند که مردم بی‌دفاع را مورد هدف قرار دادند و با این حرکت مورد نفرت همه اقوام, مذاهب و ادیان شدند.

امام جمعه اهل سنت روستای حاجی‌قوشان گنبدکاووس افزود: ما اهل سنت ضمن محکوم‌کردن این حرکت و ابراز همدردی با خانواده شهدا و مجروحان این حادثه، اعلام می‌کنیم که در کنار برادران اهل تشیع از هیچ‌گونه جان‌فشانی و ایثار دریغ نخواهیم کرد.

آخوند مختوم‌نژاد تصریح کرد: ما هم مانند برادران اهل تشیع تابع فرمایشات مقام معظم رهبری بوده و هر زمان رهبرمان دستور دهد، خود و فرزندانمان را فدای انقلاب اسلامی خواهیم کرد.

انتهای پیام/ تسنیم

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار