در دیدار با اعضای شورای اسلامی شهر گرگان تاکید شد

در دیدار اعضای شورای اسلامی شهر گرگان با سرپرست کمیته امداد استان گلستان به ایجاد اشتغال و توانمندسازی نیازمندان و محرومان گلستانی تاکید شد.

اشتغال اقشار آسیب پذیر گلستانی از اولویت‌های کمیته امداد

به گزارش گلستان 24 ؛ سرپرست کمیته امداد استان گلستان در دیدار با رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی و سه تن از اعضای شورای اسلامی شهر گرگان، گزارشی از فرآیند کمک و فعالیت های این نهاد در سرفصل های مختلف به نیازمندان استان را ارائه کرد.
به گزارش سایت خبری کمیته امداد، اسکندر اسکندری، سرپرست کمیته امداد استان گلستان با بیان اینکه توانمند سازی افراد تحت حمایت این نهاد در برنامه پنجم و ششم توسعه مورد تاکید قرار گرفته است، گفت: در سال گذشته  از ۱۹ هزار اشتغال ایجاد شده در سطح استان ،چهار هزار شغل توسط کمیته امداد محقق شده است.
اسکندری در ادامه با اشاره به  تاثیر نابسامانی های اقتصادی موجود بر افزایش فقر نیازمندان جامعه افزود: در حال حاضر ۱۰۶ هزار نفر  از مردم استان گلستان از خدمات کمیته امداد بهره مند می شوند که از این تعداد ۹۵ هزار نفر مستمری بگیر و ۱۱ هزار نفر از سایر خدمات حمایتی این نهاد بهره مند می شوند.
وی با تاکید بر نقش تاثیرگذار فرهنگ سازی  مناسب در جامعه گفت: امروزه لزوم فرهنگ سازی برای مدیریت بحران آسیب های اجتماعی  ازجمله طلاق و اعتیاد و  ترویج و توسعه فرهنگ احسان و نیکوکاری برای کمک بیشتر به نیازمندان و محرومان جامعه بیش از پیش احساس می شود.
گرزین، رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر گرگان در این نشست گفت: ضرورت توانمندسازی اقشار آسیب پذیر جهت افزایش اشتغال زایی و کاهش مشکلات معیشتی این افراد در سایه تعاملات  نهادهای مرتبط با این موضوع قطعاً گام موثری در کاهش مراجعات مکرر شهروندان نیازمند گرگانی برای دریافت کمک های مالی به دستگاه های حمایتی خواهد بود.
ناصر گرزین ادامه داد: مشکلات معیشتی و اقتصادی مسئله‌ای چندجانبه است و دستگاه‌های زیادی برای مقابله با آن درگیر هستند که نیازمند اجماع سطوح بالای مدیریتی برای حل این معضل اجتماعی است.
حمیدرضا آقاملایی، سخنگوی شورای اسلامی شهر گرگان نیز در این دیدار با اشاره به اینکه شورای اسلامی شهر گرگان به عنوان یک نهاد اجتماعی برگرفته از مردم نقش موثری در برقراری تعاملات دو جانبه دارد افزود: قطعاً اهداف تعیین شده کمیته امداد با همراهی و همدلی مردم و نهادهای ذیربط با موفقیت بیشتری محقق خواهد شد.
گفتنی است، در این دیدار صمیمانه، بر تعامل و همراهی هر چه بیشتر شورای اسلامی شهر و شهرداری با مسئولان کمیته امداد، برای خدمت بهتر به اقشار نیازمند و مستضعف این شهرستان تأکید شد.
انتهای پیام/م

 

ارسال نظر

آخرین اخبار