نماینده مجلس شورای اسلامی در دیدار با سرپرست کمیته امداد استان گلستان به همت مسئولان گلستانی برای حل مشکل نیازمندان در این برهه از زمان تاکید کرد.

همت مسئولان گلستانی برای حل مشکل نیازمندان

به گزارش گلستان 24 ؛ رامین نورقلی پور، نماینده مردم کردکوی ، بندرگز ، گمیشان و بندرترکمن در مجلس شورای اسلامی با سرپرست کمیته امداد استان گلستان برای پیگیری و رسیدگی به مشکل نیازمندان دیدار و گفت و گو کرد.

به گزارش سایت خبری کمیته امداد، اسکندر اسکندری،سرپرست کمیته امداد استان گلستان با اشاره به اینکه اشتغال و توانمندسازی مددجویان از اولویت‌های این نهاد در سال جاری است گفت: توانمندسازی مددجویان کمیته امداد از اولویت‌های اصلی این نهاد است که امیدواریم با ایجاد اشتغال و خودکفایی آن‌ها، گام بزرگی برای توانمندسازی و خروج آن‌ها از چرخه حمایتی این نهاد برداریم.

وی افزود: امسال با توجه به مشکلات اقتصادی به تمام مددجویان در نوبت دریافت معیشت، تسهیلات قرض الحسنه ، کمک هزینه دریافت اجاره و ودیعه مسکن، کمک های موردی و کمک هزینه درمان و نگهداری سالمند و کمک هزینه پرداخت جهیزیه کمک شده و تعداد افراد پشت نوبتی به صفر رسیده است.

اسکندری ضمن تشکر از همراهی های مجلس تاکید کرد: مجلس شورای اسلامی می تواند با حمایت همه جانبه و تخصیص اعتبارات بیشتر به این نهاد زمینه ی ارائه خدمات بهتر به نیازمندان و اقشار کم درآمد را فراهم آورد.

اسکندری با اشاره به تخصیص بیش از ۱۳ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی به مددجویان شهرستان های غرب استان گلستان در سال گذشته یادآور شد: در شش ماهه نخست سال ۹۷، از ۱۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان منابع تخصیص یافته به این چهار شهرستان با تعهد ایجاد اشتغال برای ۸۷۲ نفر، تاکنون از این مبلغ دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در شهرستانهای بندرترکمن ،بندرگز،کردکوی و گمیشان برای اشتغال  ۱۵۰ مددجو اختصاص یافته است.

گفتنی است،شهرستان های کردکوی ، بندرگز ، گمیشان و بندرترکمن دارای حدود ۱۶ هزار نفر و بیش از ۹ هزار خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان گلستان است که چهار هزار و ۹۰۰ خانوار آن مددجویان شهری و حدود چهار هزار و ۵۰۰ خانوار آن ساکن روستا هستند.

انتهای پیام/م

 

ارسال نظر

آخرین اخبار