فرمانده هنگ مرزی اترک گنبدکاووس گفت: در حوزه مرزی استان گلستان ۴۴ روستا و یک شهر واقع شده و خوشبختانه با کمک اهالی این روستاها و شهر مرزی توانستیم امنیت پایداری را در دفاع از مرز رقم بزنیم.

امنیت پایدار در مناطق مرزی استان گلستان برقرار است

به گزارش گلستان 24 ؛  سرهنگ محمد رضا سراوانی ظهر امروز در دیدار کارکنان، معاونین و فرماندهان نیروی انتظامی با امام جمعه شهرستان گنبدکاووس اظهار داشت: مراقبت از مرز و رسیدگی به مسائل حقوقی و مرزنشینان به عنوان ضابط دادگستری و دیدار با روسای کشور مقابل برای حل اختلاف و مشکلات مرزی از جمله ماموریت‌های مرزبانی است.

وی افزود: هنگ مرزی اترک به عنوان مرزبان درجه یک براساس قراداد و پروتکل سال 1957 روسیه و ایران، جلساتی را با مسئولان ارشد کشور مقابل برای حل اختلافات پیش آمده در طول سال دارد.

فرمانده هنگ مرزی اترک گنبدکاووس بیان داشت: در حوزه مرزی 44 روستا و یک شهر واقع شده و خوشبختانه با کمک اهالی این روستاها و شهر مرزی توانستیم امنیت پایداری را در دفاع از مرز رقم بزنیم.

وی یادآور شد: تعامل و همکاری مرزنشینان با مرزبانان بی‌نظیر و مثال‌زدنی است که به خاطر تلاش‌های شبانه‌روزی مرزبانان و مرزنشینان در طول سال‌ها به وجود آمده و به همین خاطر نیز ما از امنیت پایدار و مرز آرامی برخوردار هستیم.

سرهنگ سراوانی گفت: ارتقاء توان عملیاتی، ارتقاء تعاملات و کاهش آسیب‌پذیری در مرز سه راهبرد مرزبانی است و خوشبختانه در این راهبردها به نتایج خوبی رسیدیم.

وی ادامه داد: در یک‌سال گذشته توانستیم 35 کیلوگرم موادمخدر را در مرز کشف کنیم که این میزان در کشفیات بی‌سابقه بوده و در این مدت حتی یک نفر عبور غیرمجاز انسانی از طریق مرز ایران و ترکمنستان گزارش نشده است.

فرمانده هنگ مرزی اترک گنبدکاووس تاکید کرد: علاوه بر ارتقاء بنیه علمی و کاری سعی داشتیم تا بنیه اعتقادی کارمندان را نیز ارتقاء دهیم و با همکاری ریاست عقیدتی فعالیت‌های خوبی در حوزه برگزاری کلاس‌های قرآنی، برگزاری ادعیه‌های مختلف و زیارت عاشورا در مناسبت‌های مختلف انجام شده و حافظین حوزه هنگ مرزی رتبه نخست در مسابقات استانی را کسب کردند.

حجت الاسلام محمود ترابی امام جمعه شهرستان گنبدکاووس هم در این جلسه اظهار داشت: یکی از ویژگی‌های خوبی که باید پررنگ شود نهاد انقلابی بودن ما است که در مقابل دشمنان و مبارزه با آنها اگر این نرم بیشتر شود سبب مصونیت و موفقیت ما خواهد بود.

وی افزود: تقوا و مناجات در نیروهای انتظامی و نظامی سبب ایجاد معنویت بیشتر و مصونیت در برابر ترفندهای دشمن خواهد شد و این امر سبب می‌شود که دست غیب خداوند با این نیروها بوده و موفقیت و پیروزی نیروهای انتظامی و نظامی ما را رقم بزند.

امام جمعه شهرستان گنبدکاووس گفت: نیاز است فعالیت‌ها و ماموریت‌های نیروهای انتظامی و نظامی و مرزبانی از طریق رسانه‌ها و یا نصب بنرهای اطلاع‌رسانی به مردم اعلام شود تا مردم با آگاهی از مسئولیت‌های سنگین شما احساس محبت و وابستگی بیشتری به شما داشته باشند.

انتهای پیام/ تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار