بیما‌رستان در شهرهای محروم گمیشان و رامیان احداث می‌شود

بیما‌رستان در شهرهای محروم گمیشان و رامیان احداث می‌شود

به گزارش گلستان 24 ؛ سید مناف هاشمی ظهردیروز  در مراسم کلنگ‌زنی بیمارستان 91 تختخوابی گالیکش اظهار داشت: در حال حاضر تنها در شهرستان‌های رامیان و گمیشان بیمارستان وجود ندارد و در تلاش هستیم تا به کمک مجمع نمایندگان تا 3 سال باقیمانده از عمر دولت موافقت احداث بیمارستان را کسب کنیم.

وی افزود: اکنون در نقطه محروم شهرستان مراوه‌تپه توسط بنیاد مستضعفان بیمارستانی در حال ساخت است و در گالیکش هم توسط دولت و وزارت بهداشت و درمان تا چند سال آینده بیمارستان احداث خواهد شد.

استاندار گلستان اظهار داشت: سالانه 50 هزار میلیارد تومان در حوزه سلامت مانند تجهیزات، امکانات، ساخت بیمارستان، درمانگاه, اورژانس و غیره در حال هزینه است.

وی یادآور شد: تلاش ما این است که در 2 شهرستان رامیان و گالیکش از محل منابع دولت و یا ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) بیمارستانی هر چند با تعداد تخت‌های کمتر احداث کنیم.

هاشمی گفت: نگاه ما این است که جدا از اعتبارات استانی از اعتبارات ملی و لایحه‌هایی که وزارت‌خانه به مجلس شورای اسلامی می‌دهند و یا از طریق خیرین و سرمایه‌گذاری که این خود دو مقوله جدا است، در پروژه‌های متعدد استانی بهره‌گیری کنیم.

وی ادامه داد: خیرین در استان‌هایی مانند یزد، اصفهان، زنجان خدمات بسیار خوبی را در حوزه‌های مختلف ارائه کردند و امید داریم چنین خدماتی نیز از طرف خیران گلستان نیز انجام شود.

بخش خصوصی حدود 2 هزار میلیارد تومان در گلستان سرمایه‌گذاری کرده است

استاندار گلستان با اشاره به سرمایه‌گذاری بخش خصوصی اظهار داشت: در یک‌سال گذشته بخش خصوصی حدود 2 هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری کرده که سرمایه‌گذاری توسط بخش خصوصی امنیت، توسعه و پیشرفت را در پی دارد.

وی درباره اتفاقات اخیر منطقه و جهان تصریح کرد: ایران اسلامی در چهلمین سالگرد پیروزی خود، دستاوردهای زیادی را کسب کرده و به خود می‌بالد، اما دشمن نمی‌تواند ببیند که ایران با استقلال و توانمندی. روی پای خود ایستاده و رئیس جمهورش در سازمان ملل از حق مردم خود دفاع می‌کند.

هاشمی افزود: از طرفی مسئولان و سپاهیان ما در کمتر از 10 روز با تجهیزات موشکی و پرتاب آن به نزدیکی مقر آمریکا گوشمالی بزرگی به دشمن دادند که این نشان دهنده توانمندی و اقتدار ایران اسلامی است که برای دشمن قابل هضم نیست.

وی تاکید کرد: ایران ما بر پایه فرهنگ دینی شکل گرفته و برای معرفی خود و استقلال کشور باید هزینه هایی پرداخت کنیم و تحمل این تحریم ها هزینه هایی است که مردم ما در این سال‌ها متحمل شده و از آن سربلند بیرون آمدند.

بیمارستان 5 آذر گرگان در حال توسعه است

هاشمی بیان داشت: در 5 سال گذشته اقدامات خوبی در حوزه سلامت و درمان انجام شده اما به علت عقب‌ماندگی‌های سال‌های گذشته استان گلستان به ویژه شرق باید تلاش ما بیشتر شود.

وی افزود: اکنون بیمارستان 5 آذر در گرگان در حال توسعه است و در غرب استان در حوزه سلامت مشکلی نداریم و تلاش داریم تا در شمال و شرق گلستان نیز کمبودها را جبران کنیم و خدمات ما متعادل در همه سطح استان باشد.

انتهای پیام/ش

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار