دادستان مرکز گلستان:

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان گلستان گفت: ۱۱۳ مورد دیوارکشی غیرمجاز در اراضی زراعی و باغ‌ها حومه شهر گرگان تخریب شد.

دیوارکشی‌های غیرمجاز در اراضی زراعی شهر گرگان تخریب شد

به گزارش گلستان ۲۴ به نقل از روابط عمومی دادستانی عمومی و انقلاب مرکز گلستان، حجت‌الاسلام سیدرضا حسینی اظهار داشت: با حضور نماینده دادستان مرکز استان گلستان و در راستای اجرای تبصره 2 ماده 10 قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها، تعداد 113 مورد دیوارکشی غیرمجاز در اراضی زراعی مناطق قلعه حسن، انتهای کوی طبیعت و انتهای آپادانای 10 تخریب و 51 هزار و 810 مترمربع اراضی کشاورزی آزاد شد.

وی افزود: قانون‌گذار به منظور حفظ زمین‌های زراعی و جلوگیری از تغییر کاربری آن‌ها، هرگونه دیوارکشی و تفکیک را ممنوع و به امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی این اختیار را داده که بدون رأی دادگاه و با حضور نماینده دادستان و نیروی انتظامی نسبت به تخریب این ساخت و سازها اقدام کند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان گلستان اظهار کرد: حفظ زمین‌های کشاورزی از آن جهت اهمیت دارد که ضامن خودکفایی ما در تأمین نیاز اولیه انسان، یعنی غذا است و چنانچه در غذای خود نیز محتاج بیگانگان شویم، استقلال سیاسی و غیره نیز نخواهیم داشت و هرچیزی که دشمنان و بیگانگان بخواهند بر ما تحمیل می‌کنند.

‌حسینی از دستگاه‌های متولی امر کشاورزی خواست با رفع مشکلات کشاورزان و اهتمام بیشتر به موضوعات بیمه محصولات کشاورزی، آبیاری مکانیزه، خرید تضمینی، مشاوره های تخصصی و غیره، زمینه‌های گرایش کشاورزان به فروش زمین‌های کشاورزی و رو آوردن به دیگر فعالیت‌های اقتصادی را از بین ببرند.   

انتهای پیام/ تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار