معاون فرماندار گرگان خبر داد:

معاون برنامه‌ریزی فرماندار گرگان گفت: ازاین‌پس استفاده از کیسه‌های پلاستیکی در نانوایی‌های گرگان منع شده است.

منع استفاده از پلاستیک در نانوایی‌های گرگان

به گزارش گلستان ۲۴ به نقل از روابط عمومی فرمانداری گرگان، مهدی رادمهر اظهار کرد: با مشارکت تشکل‌های مردم‌نهاد، کیسه‌های پارچه‌ای جایگزین کیسه‌های پلاستیکی می‌شود.

وی افزود: منع استفاده از کیسه‌های پلاستیکی در نانوایی‌ها، به‌منظور کاهش تولید زباله‌های پلاستیکی در شورای آرد و نان گرگان تصویب شد.

معاون برنامه‌ریزی فرمانداری گرگان تصریح کرد: ازآنجایی‌که پلاستیک از مواد شیمیایی و پتروشیمی تولیدشده و در تماس با مواد داغ تماس اسید تولید می‌کند در طولانی‌مدت بسیار خطرناک و سرطان‌زا است.

وی در ادامه گفت: با توجه به حوزه محیط‌زیست در گلستان و همچنین وضعیت تولید زباله‌های پلاستیکی که به شکل روزافزون انجام می‌شود در شورای آرد و نان شهرستان مصوب شد تا همه نانوایی‌ها مکلف به استفاده نکردن از کیسه‌های پلاستیکی برای جابه‌جایی نان از سوی مشتری، شدند.

رادمهر افزود: به این منظور که هزینه جایگزینی کیسه پارچه‌ای به‌جای کیسه نانوایی بر عهده نانوایی‌ها نباشد، با مشارکت تشکل‌های مردم‌نهاد، کیسه‌های پارچه‌ای ارزان‌قیمت طراحی و آماده‌شده و در مراکز پخت و فروش نان در اختیار متقاضیان دریافت قرار می‌گیرد.

به گفته وی، سود حاصل از فروش این کیسه‌های پارچه‌ای به تشکل تولیدکننده رسیده و گامی در راستای حفظ محیط‌زیست هم برداشته‌شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

آخرین اخبار