مدیرکل آموزش و پرورش استان گلستان گفت: براساس آمارهای موجود بیش از ۲۰ هزار کودک بازمانده از تحصیل در استان گلستان وجود دارد.

وجود بیش از ۲۰ هزار کودک بازمانده از تحصیل در استان گلستان

به گزارش گلستان 24 ؛ احسان گوهری‌راد ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به وجود بیش از 20 هزار کودک بازمانده از تحصیل در استان گلستان اظهار داشت: آموزش و پرورش تمام امکانات و تجهیزات خود را برای اینکه بخشی از این کودکان را بر سر کلاس‌های درس برگرداند، به کار گرفته است.

وی افزود: در تمام روستاهای استان گلستان حتی روستاهایی که کمتر از 20 خانوار جمعیت دارند، مدارس در مقطع ابتدایی دایر است. در عین حال اگر پوشش تحصیلی در مقطع ابتدایی در این استان 100 درصد نیست، به دلیل مشکلاتی است که خانواده‌ها دارند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گلستان ادامه داد: پوشش تحصیلی در پایه اول ابتدایی در ستان 97.65 درصد و در کشور 97.16 درصد بوده و همچنین پوشش تحصیلی در مجموع مقطع ابتدایی در استان 98.3 درصد و در کشور 98.13 درصد است.

وی افزود: 1.5 درصد دانش‌آموزان مقطع ابتدایی به دلیل مسائل و مشکلات اقتصادی، فرهنگی، رفت‌وآمد و غیره از تحصیل بازمانده‌اند.

گوهری‌راد با بیان اینکه میزان پوشش تحصیلی مقطع متوسطه در استان گلستان نسبت به میانگین کشوری پایین‌تر است، گفت: در مقطع متوسطه اول پوشش تحصیلی در استان 91.18 درصد و در کشور 93.5 درصد است. در مقطع متوسطه دوم نیز میزان پوشش تحصیلی استان 75.6 درصد و متوسط این شاخص در کشور 83 درصد اعلام شده است.

وی اظهارداشت: مسافت‌های طولانی بین روستاها، عدم وجود مدرسه در مقطع متوسطه در روستاهای کوچک، مشکلات اقتصادی و فقر فرهنگی که به ویژه مانع تحصیل دختران می‌شود، از دلایل این اتفاق است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گلستان یادآور شد: سال گذشته 300 نفر از کودکان بازمانده از تحصیل بر سر کلاس‌های درس برگشتند. بخشی از کودکان بازمانده امکان تحصیل را ندارند و بخشی دیگر هم کودکانی هستند که وارد بازار کار شده‌اند که این مسئله بیشتر در روستاهای محروم نوارمرزی استان دیده می‌شود.

انتهای پیام/ تسنیم

 

ارسال نظر

آخرین اخبار