جانشین فرمانده یگان حفاظت شیلات استان گلستان گفت: نیروهای گروه ویژه یگان حفاظت شیلات گلستان برای مبارزه با صیادان غیرمجاز در عملیاتی در منطقه چالاشت با تعدادی از صیادان غیرمجاز در دریای خزر درگیر شدند.

 صیادان غیرمجاز در دریای خزر دستگیر شدند

به گزارش گلستان 24 ؛ محافظ عبدالعلی لشکربلوکی در جمع خبرنگاران با اشاره به اجرای عملیات دریایی توسط نیروهای یگان حفاظت اظهار داشت: نیروهای یگان حفاظت شیلات گلستان در عملیاتی دریایی با 2 فروند شناور گلف به پاکسازی دریا و جلوگیری از صید غیرمجاز در منطقه تک کومه چالاشت پرداختند.

وی افزود: نیروهای گروه ویژه این یگان برای مبارزه با صیادان غیرمجاز در عملیاتی در منطقه چالاشت در مواجه با یک فروند قایق موتوری غیرمجاز، برای توقیف قایق و دستگیری سرنشینان اقدام نمودند که پس از تعقیب و گریز و توقف قایق، صیادان غیرمجاز با  پرتاب شیشه، سنگ و لنگر مانع نزدیک شدن ماموران یگان ویژه شدند.

جانشین فرمانده یگان حفاظت شیلات استان گلستان بیان داشت: در ادامه این درگیری حافظ سوم ابوالقاسم یوسفی از ناحیه انگشت مصدوم شد.

لشکربلوکی گفت: همچنین در ادامه این عملیات نیز ماموران یگان حفاظت شیلات استان توانستند در حوزه استحفاظی منطقه میان‌قلعه کومه‌سه، تعداد 900 رشته دام غضروفی و 9 شاخه لنگر بلاصاحب را جمع‌آوری و به پایگاه آشوراده منتقل کنند.

جانشین فرمانده یگان حفاظت شیلات استان گلستان با اشاره به عملیات دیگر نیروهای این یگان خاطر نشان کرد: در عملیاتی دیگر نیروهای یگان حفاظت شیلات توانستند در حوزه استحفاظی آشوراده و چالاشت، تعداد 650 رشته دام استخوانی و 8 شاخه لنگر بلاصاحب را جمع‌آوری و به پایگاه آشوراده انتقال دهند.

وی تصریح کرد: همچنین در این عملیات تعداد 15 قطعه بچه ماهی خاویاری نیز به صورت زنده از دام‌های غیرمجاز جداسازی و در دریا رهاسازی شد.

انتهای پیام/تسنیم

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار