سومین دوره آموزشی توانمندسازی تشکل های مردم نهاد منطقه یک کشور با حضور نمایندگان تشکلهای استانهای گلستان، تهران، مازندران، قزوین ،البرز و سمنان، به مدت دو روز فعالیت خود را در حوزه گردشگری و میراث فرهنگی در هتل بوتانیک گرگان اغاز کرده است.

سومین دوره آموزشی توانمندسازی تشکل های مردم نهاد در حوزه گردشگری و میراث فرهنگی

به گزارش گلستان 24 ؛ سبزه میدانی معاون دفتر امور مجامع و تشکل های مردم نهاد سازمان میراث فرهنگی در این مراسم اظهار کرد: دوره توانمندی تشکلها در سال 95 شروع به کار کرد که البته در این راه با مشکلاتی مواجه بودیم که برای حل آن در ابتدا سعی داشتیم دوره هایی در نظر بگیریم  و به بررسی اینکه چرا تشکل مردم نهاد داریم بپردازیم.

معاون دفتر امور مجامع و تشکل های مردم نهاد سازمان میراث فرهنگی گفت:در دوره های توانمند سازی که برگزارکردیم تلاش شد بر اساس نیاز استانها عمل شود و تاکنون در 24استان این فعالیتها آغاز شده است.

81ک1

سبزه میدانی با توجه به اهمیت مشارکت اجتماعی بیان کرد: مشارکت اجتماعی مشارکتی است که در کنار دولت همزیستی داشته باشد و فعالیت کند و در سایه آن بتواند به دولت برای حل مشکل کمک کرد.

وی افزود: در حال حاضر بانک اطلاعاتی نزدیک به 970 تشکل در اختیار ما قرار گرفته که البته همه آنها فعال نیستند و در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری دولت به دنبال این است که با جذب تشکلها فرایند خوبی را دنبال کند.

8ک2

 

در ادامه مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان گفت: یکی از تجربیات مدیریت بنده استفاده از توانمندی تشکلها و استفاده از نظریات دیگران بوده است چرا که مشارکت عمومی میتواند دستگاههارا در ریل موفقیت قرار دهد.

کریمی بیان کرد: میراث فرهنگی کاملا به موضوع استفاده از مشاوره و مشارکت های مردمی تاکید دارد و در این بین گلستان نیز پیشگام بوده است.

وی گفت: در استفاده از ظرفیت های تشکلها شهرستانها در رقابت با یکدیگر قرار دارند و امیدواریم فعالیتهای تشکلها نیز بیشتر شود تا بتوان از ظرفیت آنان استفاده کنیم.

انتهای پیام/ م

 

ارسال نظر

آخرین اخبار