استاندار گلستان گفت: ۵ میلیارد تومان از محل اعتبارات استانی برای آغاز طرح گردشگری آشوراده پیش‌بینی شد و سازمان همیاری شهرداری‌ها مکلف شده است تا در ۱۵روز آینده کار را شروع کند.

کلنگ طرح گردشگری آشوراده تا ۱۵ روز دیگر به زمین زده می‌شود

به گزارش گلستان ۲۴؛ سیدمناف هاشمی امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به کاهش نرخ بیکاری در استان گلستان اظهارداشت: این استان رتبه چهارم کشور را با 8.6 درصد در کاهش بیکاری دارد. این آمار با استفاده از روش‌های مختلف محقق شد که یکی از این شاخص‌ها میزان جذب و پرداخت تسهیلات روستایی وعشایری است. سهمیه استان گلستان در این بخش 162 میلیارد تومان اعتبار تسهیلاتی با کارمزد 6 و 8 درصد بود که تاکنون 201 میلیارد تومان تسهیلات برای استان جذب و پرداخت شده است.

وی افزود: میانگین کشوری پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری حدود 70 درصد است اما گلستان با جذب 40 میلیارد تومان بیش از سهمیه ابلاغی، این شاخص را به 125 درصد افزایش داد.

استاندار گلستان با بیان اینکه از ابتدای امسال 19 میلیارد تومان به طرح‌های مشاغل خانگی اختصاص یافته است، گفت: در همین مدت 51 میلیارد تومان تسهیلات ارزان‌قیمت از سوی بانک‌های برای ایجاد بنگاه‌های کوچک اقتصادی پرداخت شده است. راستی‌آزمایی پرداخت تسهیلات انجام شده و فقط 2.2 درصد انحراف در پرداختی‌ها مشاهده می‌شود.

 

پرداخت 1100 میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید

وی با اشاره به پرداخت یکهزار و 100 میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید به واحدهای صنعتی، کشاورزی و گردشگری استان بیان داشت: در حدود 18ماه گذشته 750 میلیارد تومان تسهیلات برای استان در نظر گرفته شده بود که اکنون مبلغ پرداختی‌ها به یکهزار و 100 میلیارد تومان رسید.

به گفته هاشمی، 942 واحد تولیدی از این تسهیلات برخوردار شدند و 37 کارخانه ورشکسته یا غیرفعال به چرخه تولید بازگشتند. همچین در 2 ماه گذشته هم 256 میلیارد تومان تسهیلات به 75 واحد تولیدی پرداخت شد. اعطای این تسهیلات منجر به ایجاد بیش از 15 هزار شغل در استان شده است.

استاندار با اشاره کاهش تخصیص اعتبار پروژه‌های عمرانی هم گفت: در بخش عمرانی تنها 50 میلیارد تومان بودجه را نقدی دریافت کردیم. بقیه اعتبارات تخصیصی به صورت اوراق بها دار است ولی با این حال در تلاش هستیم تا رونق اقتصادی وعمرانی را در استان ایجاد کنیم.

وی آماری هم از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در استان ارائه و اعلام کرد: در این بخش هم کارهای خوبی انجام شده و توانستیم طرح‌هایی با سرمایه‌گذاری یک هزار و 800 میلیارد تومان را با مشارکت بخش خصوصی در استان آغاز کنیم.

هاشمی در ادامه گردشگری را یکی از ظرفیت‎های توسعه استان گلستان برشمرد و گفت: بوم‌‌گردی در سال‌های اخیر موردتوجه قرار گرفته و در استان 40 واحد بوم‌گردی را به 80 واحد افزایش دادیم. این تعداد تا پایان امسال به 200 واحد بوم‌گردی خواهد رسید.

 

بیش از 15 هزار شغل در استان ایجاد شد

وی با بیان اینکه 15 هزار و 662 فرصت شغلی در استان ایجاد و در سامانه رصد به ثبت رسیده است، اظهارداشت: سهمیه ابلاغی به استان ایجاد 20 هزار شغل بود که تاکنون 15 هزار و 662 فرصت شغلی ایجاد شده است. با اینحال در برنامه‌ای که برای استان تدوین کردیم به دنبال ایجاد 30 هزار شغل هستیم.

استاندار گلستان در بخش دیگری از سخنان خود به قول‌ها و مصوبات سفر سال 93 رئیس جمهور به استان اشاره کرد و درباره طرح گردشگری آشوراده گفت: در یکسال گذشته هر مانعی بر سر راه این طرح بود، برطرف و مجوزهای لازم گرفته شد. برای شروع پروژه مشکل اعتباری داشتیم که 5 میلیارد تومان از محل اعتبارات استانی برای این طرح گذاشته شد و سازمان همیاری شهرداری‌ها مکلف شده است تا در 15روز آینده کار را شروع کند. بعد از انجام زیرساخت‌ها با کمک بخش خصوصی کار را ادامه خواهیم داد و این زیرساخت حدود 2 سال طول خواهد کشید.

 

لایروبی کانال‌های خلیج گرگان 58 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

وی با بیان اینکه مجوزهای لازم برای لایروبی کانال‌های ارتباطی خلیج گرگان با دریای خزر گرفته شده است، خاطرنشان کرد: مطالعات زیست محیطی برای این خلیج ولایروبی 2 کانال چاپقلی و خوزینی انجام شده و برای احیای آن نیاز به 58 میلیارد تومان اعتبار داریم. امیدوارم این طرح در بودجه  98 دارای ردیف اعتباری شود.

هاشمی به اتمام فاز نخست پارک پسماند در استان اشاره کرد و گفت: برای این طرح 6میلیارد تومان از محل اعتبارات استانی وملی هزینه شده است. همچنین در 70 نقطه شهری و روستایی استان هم طرح تفکیک زباله از مبدا در حال انجام بوده که نشان می‌دهد که در بخش زیست محیطی کارهای خوبی در استان در حال انجام است.

وی با بیان اینکه برای تکمیل مجتمع پتروشیمی استان 5 هزارمیلیاردتومان سرمایه‌گذاری مورد نیاز است، افزود: با توجه به شرایط کود اوره و آمونیاک در کشور، تکمیل این پروژه با کمک وزارت نفت و پتروشیمی‌ها و سرمایه‌گذاران امکانپذیر خواهد بود. افزون‌براین وزیر جهاد کشاورزی هم دستور داده است تا تعاون روستایی 20 تا 30 درصد در این پروژه مشارکت داشته باشد.

 

تا روز آخر از تجربه معاونان بازنشسته استفاده می‌کنم

استاندار درباره بازنشستگی معاونان اقتصادی و سیاسی و امنیتی خود هم گفت: ما از قانون تبعیت می‌کنیم و باید مدیران بازنشسته از سمت خود کنار بروند ولی نباید این سرمایه‌های انسانی باارزش را از دست بدهیم و باید از تجربه این افراد استفاده شود. این دو معاون بسیارفعال و کاربلد هستند و تا آخرین روز از تجربه آنها استفاده خواهم کرد ولی تابع قوانین بوده و به دنبال جانشین‌های مناسب هستیم. رایزنی‌های لازم انجام شده است و بزودی افراد مناسب معرفی خواهند شد.

وی افزود: اولویت ما استفاده نیروهای بومی ومتخصص است. تلاش کردم از وجود نیروهای بومی استان فعال در پایتخت هم استفاده کنم ولی به دلایلی امکان‌پذیر نشد ولی در انتخاب این افراد به دنبال شایسته سالاری هستیم.

هاشمی اشاره‌ای هم به خواسته‌های نمایندگان در انتخاب فرمانداران کرد و بیان داشت: در انتخاب فرمانداران نظر نمایندگان را مدنظر قرار داده‌ایم. ما با نمایندگان مشکلی نداریم ولی آنها مطالبه‌گر نیستند.

وی آماری هم از بکارگیری جوانان و بانوان در پست‌های مدیریتی استان داد و عنوان داشت:70 جوان در رده‌های مختلف مدیریتی بکارگیری شدند. همچنین در حوزه بانوان 29مدیر در یکساله منصوب شده‌اند.

استاندار درباره بحث‌هایی که در فضای مجازی پیرامون نامزدی او برای تصدی پست شهرداری تهران به وجود آمده بود، اظهارداشت: من کارمند شهرداری تهران بوده‌ام واز رده پایین به بالا در این حوزه کار و رشد کرده‌ام ولی رایزنی درباره شهرداری این شهر نداشته‌ام. برخی دوستان لطف داشتند وبدون مشورت با من اسمم را در لیست قرار دادند. با وزیر کشور در این باره مشورت کردم و او گفت مصلحت نیست و من هم پیگیر این مطلب نشدم. البته استانداری مازندران را هم نپذیرفته‌ام. من سرباز انقلاب هستم  وهرجا تشخیص دهند می‌توانم ‌مفید باشم مشغول به کار خواهم شد.

انتهای پیام/ تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار