رئیس پلیس راهور ناجا: مرکز فرهنگی دفاع مقدس نماد استان گلستان در دفاع مقدس است و باید نقش همه شهرها، اقشار، اصناف و یگان‌های استان در این مرکز جانمایی شود.

مرکز فرهنگی دفاع مقدس نماد استان گلستان در دفاع مقدس است

به گزارش گلستان ۲۴؛ سردار «تقی مهری» رئیس پلیس راهور ناجا ضمن بازدید از روند ساخت مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان گلستان در تپه نورالشهدای گرگان، با سردار «علی ملک شاهکوهی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گلستان، دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این جلسه که جمعی از فرماندهان و پیشکسوتان استان گلستان در هشت سال دفاع مقدس نیز حضور داشتند؛ سردار «تقی مهری» اظهار داشت: مرکز فرهنگی دفاع مقدس نماد استان گلستان در دفاع مقدس است و باید نقش همه شهرها، اقشار، اصناف و یگان‌های استان در این مرکز جانمایی شود و استانداردهای بین‌المللی در این مرکز رعایت شود تا هر کسی وارد موزه دفاع مقدس می شود تاریخچه حماسی استان را در دفاع مقدس کسب کند.

وی افزود: در استان گلستان بستر بسیار خوبی وجود داشت و انسجام خوبی در قالب ستاد پشتیبانی جنگ شکل گرفته بود و اگر بخواهیم پیشرفت خوبی داشته باشیم نیاز به همان انسجام است و بدون ساختار و سازمان نمی‌توانیم به اهداف تعریف شده خود برسیم.

سردار مهری گفت: برای رسیدن به اهداف باید از ظرفیت‌های استان از جمله استاندار، ائمه جمعه، نیروهای مسلح، هلال احمر، جهاد سازندگی و نهادهای فرهنگی استان و همچنین صدا و سیما و فضای مجازی استفاده کنیم.

وی افزود: کار اصلی ما کار اجرایی است که برعهده استان است لذا با تفکر و برنامه‌ریزی در قالب سه دوره کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت فعالیت‌ها را تعریف، پیگیری و اجرا کنیم.

در ابتدای این جلسه سردار «علی ملک شاهکوهی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس بیان داشت: تاریخ شفاهی رزمندگان استان، دانشنامه استانی دفاع مقدس و ساخت مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان گلستان اولویت‌های اصلی این اداره‌کل است لذا تا مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان ساخته نشود فعالیت‌های مرتبط با جمع آوری آثار، اسناد و مدارک دفاع مقدس به نتیجه نخواهد رسید چرا که ما مکان مناسبی برای نگهداری آن آثار و اسناد نداریم.

وی افزود: لازم است عقب ماندگی استان در حوزه دفاع مقدس با یک اقدام جهادی و پیوسته و مستمر جبران شود لذا از شما تقاضا داریم به عنوان جزئی از خانواده بزرگ جامعه ایثارگری استان وارد میدان شوید کمک‌ دهید تا این فعالیت‌های ارزشمند به نتایج مطلوب برسد.

طی این جلسه مقرر شد با برنامه‌ریزی و برگزاری جلسات مستمر و کارگروه‌های تخصصی، امورات مرتبط با حوزه دفاع مقدس،  ایثار و شهادت استان گلستان پیگیری شود.

انتهای پیام/ دفاع مقدس

ارسال نظر

آخرین اخبار