مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان:

مدیرکل تبلیغات اسلامی گفت: شایسته سالاری از خصوصیات حکومت حضرت مهدی (عج) است.

شایسته سالاری از خصوصیات حکومت حضرت مهدی (عج) است

به گزارش گلستان ۲۴؛ حجت‌الاسلام نورالله ولی نژاد در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به آغاز نبوت حضرت ولی عصر (عج)، بر لزوم شناخت امام زمان (عج) در جامعه تاکید و اظهار کرد : راه شناخت امام زمان از چند طریق امکان پذیر است و یکی از آن‌ها خود قرآن است؛ در بسیاری از آیات قرآنی آمدن یک مصلح و منجی به بشریت وعده داده شده است و طبق آنچه در روایات و احادیث از سوی پیامبر اکرم و ائمه اطهار نقل شده است حتی اگر یک روز به پایان دنیا باقی مانده باشد آن منجی ظهور خواهد کرد.

وی افزود: علمای شیعه و سنی معتقدند روزی یک منجی برای نجات بشریت خواهد آمد با این تفاوت که اهل تشیع معتقدند منجی بشریت متولد شده و روزی ظهور خواهد کرد و اهل تسنن معتقدند منجی هنوز متولد نشده است اما بر این باورند که این منجی از فرزندان حضرت زهرا (س) است.

حجت الاسلام ولی نژاد گفت: عقل بشر حکم می کند در مسیر زندگی به یک نقطه ایده آل برسد که صلح جهانی، آرامش جهانی، تفاهم جهانی و ... در آن رخ دهد و این ها جز به دست کسی که خودش دارای این محاسن باشد رخ نمی دهد و آن حضرت مهدی (عج) است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گفت: ظهور امام زمان (عج) الزاماتی دارد و یکی از آن ها زمینه سازی و بستر سازی برای ظهور است، تنها با دعا کردن دست خالی نمی توان به انتظار ظهور نشست بلکه باید قیام کنیم و ایستاده آماده باشیم تا امام زمان (عج) ظهور کند.

وی ادامه داد: برخی ها می پرسند آیا ما منتظر ظهور هستیم یا ظهور منتظر ماست، در پاسخ به این سوال باید گفت واژه ظهور را نمی توان این گونه معنا کرد چراکه این نیاز دو طرفه است و مانند رابطه عاشق و معشوقی است که شکل می‌گیرد، در این جا معشوق امام زمان (عج) و عاشق، یاران و وفاداران آن حضرت هستند؛ امام زمان منتظر یاران خاص خود هستند و یاران خاص هم منتظر امام زمان (عج) خود هستند.

 

جامعه نسبت به منجی شناخت کافی داشته باشد

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان گفت: ما منتظر یک مصلح و منجی هستیم و این انتظار باید از شناخت سرچشمه بگیرد، یعنی باید بدانیم اوکیست و چه خواهد کرد، پس شناخت ما از منجی واجب است و اگر منجی خود را نشناسیم اصل کار ناقص مانده است.

وی تصریح کرد: ما منتظر چه کسی هستم؟ ما منتظر کسی هستیم که او را می شناسیم و ویژگی وتوانمندی های او را و وعده خدا را می دانیم و به آن ایمان داریم، شناخت مان از طریق خدا، ائمه و ... محقق شده که او کامل است و عدالت را برپا می کند و با ظهورش سیلی از ستم برچیده می شود و مظلومین نجات پیدا خواهند کرد.

حجت الاسلام ولی نژاد با اشاره به ویژگی های حکومت امام زمانی گفت: در این حکومت همه چیز در جای خود قرار دارد و شایسته مداری و شایسته سالاری برقرار است، عدالت یک اصل زیربنایی و مورد انتظار خدا و پیامبران است، در این حکومت همه از یک فرد اطاعت می کنند و آن رهبرشان است.

وی افزود: صفا، صمیمیت، دلسوزی، ظلم ستیزی، دفاع از مظلوم برقراری عدالت، احترام به بزرگان، اقامه نماز و حدود الهی از جمله ویژگی های حکومت امام زمانی است.

انتهای پیام/ مهر

ارسال نظر

آخرین اخبار