مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گلستان از انعقاد تفاهم‎نامه همکاری با مخابرات منطقه گلستان خبر داد و گفت: برای نخستین بار در کشور موقوفات در گلستان به بستر شبکه فیبر نوری وصل می‎شوند.

انعقاد تفاهم‎نامه همکاری بین اداره‎کل اوقاف و مخابرات گلستان/ بقاع متبرکه و اماکن مذهبی شاخص گلستان به فیبر نوری مجهز می‎شوند

به گزارش گلستان ۲۴؛ اداره‎کل اوقاف و امور خیریه استان گلستان با اداره‎کل مخابرات استان گلستان صبح امروز برای ارتقای کمی و کیفی خدمات تفاهم‎نامه همکاری امضاء کردند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گلستان در این مراسم با گرامیداشت هفته وحدت و قیام پنجم آذر مردم گرگان اظهار کرد:  پنجم آذر که شهدایی را در پیشگام اسلام و امام امت تقدیم کردیم سند افتخاری برای مردم گلستان است که ولایتمداری خود را در آن دوران به اثبات رساندند.

حجت‎الاسلام روح‎الله سلیمانی‎فرد، تقدیم ۴ هزا شهید در دوران دفاع مقدس و ۱۸ شهید مدافع حرم از استان گلستان را از افتخارات مردم ولایتمدار گلستان برشمرد و گفت: امید است خدمت صادقانه، جهادی و خالصانه به مردم داشته باشیم.

وی با بیان اینکه اداره‎کل اوقاف و امور خیریه استان گلستان برای خدمت به مردم درصدد است از ظرفیت‎های مختلف استان استفاده کند، افزود: امید است گام موثری را برای احیای موقوفات که در دست ما امانت است، برداریم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گلستان تأکید کرد: امروز اداره مقوفات با سیستم سنتی ممکن نیست چراکه تعداد موقوفات افزایش یافته است، در حال حاضر بیش از ۶۴ هزار رقبه وقفی و ۵ هزار و ۵۰۰ موقوفه در استان گلستان وجود دارد که این تعداد مدیریت هوشمندی را می‎طلبد لذا سامانه‎ مشخصی برای این کار وجود دارد.

سلیمانی‎فرد ادامه داد: بیش از ۴۰۰ دفتر آی‎سی‎تی روستایی در گلستان وجود دارد که خدمات الکترونیک را انجام می‎دهند که ما درصدد هستیم مستأجرین اوقاف که برای پرداخت اجاره وقفی به دفاتر آی‎سی‎تی روستایی مراجعه ‎کنند و ضمن بهره‎مندی از خدمات وقف در فضای مناسب‎تر، حقوق قانونی وقف را پرداخت کنند.

وی از وجود ۱۲۳ بقعه متبرکه و ۳ هزار و ۷۰۰ اماکن مذهبی در استان گلستان خبر داد و تصریح کرد: در همین راستا تفاهم کردیم در گام نخست بقاع و اماکن مذهبی شاخص استان به بستر فیبر نوری مجهز شوند تا مدیریت هوشمندی در این اماکن ایجاد و مراکز مانیتورینگ در این اماکن راه‎اندازی شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گلستان متذکر شد: با استقرار فیبر نوری در بقاع متبرکه و اماکن شاخص استان پخش زنده برنامه‎های مناسبتی با دغدغه و امکانات کمتری انجام می‎شود که برکات زیادی در راستای تعالی فرهنگ زیارت به همراه خواهد داشت.

سلیمانی‎فرد گفت: برای نخستین بار در کشور موقوفات در گلستان به بستر شبکه فیبر نوری وصل می‎شوند و در این کار اولویت با موقوفات شاخص و طرح‎های سرمایه‎گذاری در حال ساخت است.

وی بیان کرد: در طرح‎های قرآنی و فرهنگی که به صورت بین‎المللی اجرا می‎شود و همچنین در برگزاری کنگره یحیی‎بن‎زید(ع) با مخابرات منطقه گلستان مشارکت خواهیم داشت.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گلستان ابراز کرد: درصدد هستیم موقوفات سبز و فناور داشته باشیم و از اقداماتی از جمله انرژی پاک و خورشیدی در آن استفاده کنیم.

انتهای پیام/ فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار