مدیرکل بنیادمسکن گلستان گفت: ۱۹۶ واحد مسکونی در روستاهای استان برای خانواده‌های دارای ۲ معلول و بیشتر ساخته می‌شوند.

۱۹۶ خانوار روستایی دارای ۲ معلول گلستانی صاحب خانه می‌شوند

به گزارش گلستان ۲۴؛ محمدتقی زمانی‌نژاد ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ساخت واحدهای مسکونی برای خانواده‌های دارای ۲ معلول یا بیشتر از سال گذشته آغاز شد. ۹۴ خانوار شهری از سوی بهزیستی مشمول این طرح معرفی شدند که انجمن خیرین مسکن‌ساز وظیفه ساخت یا تأمین مسکن این خانوارها را برعهده دارد.

وی افزود: علاوه بر تسهیلات مسکن، مبلغ ۱۵ میلیون تومان از سوی بنیاد مستضعفان، ۱۰ میلیون تومان از سوی بهزیستی و ۵ میلیون تومان نیز از سوی بنیادمسکن به صورت بلاعوض به این خانواده‌ها پرداخت می‌شود.

مدیرکل بنیاد مسکن استان ادامه داد: در روستاها نیز ۱۹۶ خانوار دارای ۲ معلول به ما معرفی شد که بیش از ۸۵  درصد متقاضیان برای دریافت تسهیلات به بانک‌ها معرفی شده‌اند.

وی گفت: در بخش روستایی نیز ۲۵ میلیون تومان تسهیلات ساخت مسکن به این خانواده‌ها پرداخت می‌شود. افزون براین آنها از کمک بلاعوض بنیاد مستضعفان، بهزیستی و بنیادمسکن به مبلغ ۱۸ میلیون تومان برخوردار خواهند شد.

زمانی‌نژاد درباره صدور سند مالکیت روستایی بیان داشت: تاکنون بیش از ۹۰ هزار جلد سند مالکیت در استان صادر شده که ۳ هزار جلد آن در شهرها زیر ۲۵ هزار نفر از جمله بندرگز، نوکنده، رامیان و گالیکش بوده است.

وی با بیان اینکه حدود ۶۰۰ روستای استان تحت پوشش بنیادعلوی است، گفت: برای صدور سند در این روستاها تفاهم‌نامه‌‌‌‌ای با این بنیاد به امضا رسیده است. برهمین اساس این روستاها نقشه‌برداری می‌شود تا مقدمات صدور سند مالکیت برای ساکنان آن فراهم شود.

انتهای پیام/ تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار