دبیر مجمع نمایندگان گلستان پاسخ داد:

دبیر مجمع نمایندگان استان گلستان در خصوص حقوق و مزایای ۳۰ میلیون تومانی نمایندگان اظهارنظر کرد و گفت: حقوق نماینده مجلس ۶.۵ میلیون تومان تا ۷ میلیون تومان است، اما با یکسری مزایا این رقم گاهی به ۳۰ میلیون تومان می‌رسد و گاهی کفاف هزینه‌ها را نمی‌دهد.

از حقوق و مزایای ۳۰ میلیون تومانی تا تلاش ۲۰ ساعته نمایندگان مجلس

به گزارش گلستان ۲۴؛ شهرام کوسه غراوی دبیر مجمع نمایندگان استان گلستان در مجلس شورای اسلامی؛ پیرامون سوالاتی که گاهی در فضای مجازی مطرح می‌شود پاسخ صریح و شفاف داد از مسئله ساعت کاری نمایندگان گرفته تا حقوق و مزایا همچنین مسکوت ماندن پروژه راه آهن گرگان-مشهد و طرح استانی شدن انتخابات مجلس؛ برای پیگیری جزئیات این مسائل قطعا خواندن این مصاحبه خالی از لطف نخواهد بود.

 

ساعت کاری شما در مجلس شورای اسلامی به چه میزان است؟

کوسه‌غراوی: معمولا ما وقتی در تهران حضور داریم حدود ساعت ۵ و ۳۰ دقیقه صبح از خواب بیدار می‌شویم، ساعت کار مجلس شورای اسلامی از ساعت ۶ صبح تا هشت صبح است، جلسه علنی مجلس از ساعت هشت تا ۱۲ طول می‌کشد.

البته این را بگویم که نمایندگان ساعت کاری ندارند، آنها تا پاسی از شب جلسه با وزرا، معاونان وزرا و نمایندگان دارند تقریبا ساعت کاری ما ۲۰ ساعت در طول شبانه‌روز است و فقط چهار ساعت می‌خوابیم.

 

حقوق و مزایای شما چقدر است؟

کوسه‌غروای: شاید خیلی در فضای مجازی اشتباهاتی در این باره به چشم می‌خورد که حقوق یک نماینده بین ۲۵ میلیون تومان الی ۳۰ میلیون تومان است، در حالی که حقوق نماینده ۶.۵ میلیون تومان تا ۷ میلیون تومان است، اما یکسری مزایاست که متعلق به دفتر است و شامل هزینه‌های موبایل، بلیط هواپیما و ... می‌شود.

گاهی ما در هفته دو بار به تهران می‌رویم و برمی‌گردیم که ماهانه حدود ۱.۵ میلیون تومان هزینه بلیت هواپیماست و سرجمع از هزینه آن مزایا کم می‌آید، مزایا ارتباط به حقوق نمایندگان ندارد، قبول کنیم گاهی مزایا، کفاف هزینه‌ها را نمی‌دهد.

 

مدت‌هاست که از اجرایی شدن پروژه راه‌آهن گرگان- مشهد در سابقه ذهنی مخاطبان است این پروژه اکنون در چه مرحله‌ای قرار دارد؟

کوسه‌غراوی: یکی از آرزوهای مردم استان اجرای این پروژه بوده است اما متاسفانه بعد از ۴۰ سال هنوز رویکردی که منجر به اجرایی شدن پروژه راه آهن گرگان-مشهد باشد به چشم نخورده است.

سال گذشته هر کدام از نمایندگان استان ۱.۵ میلیارد تومان از اعتبارات مجلس را برای این پروژه گذاشتند حتی در سفر رئیس‌جمهور به استان گلستان در سال ۱۳۹۳ این قول از سوی آقای روحانی داده شد که این پروژه اجرایی شود حتی در سفر آخوندی وزیر وقت راه و معاون ایشان نیز انجام شد قرار بر این بود که پروژه آغاز شود البته میخ‌کوبی‌های آن تا کلاله انجام شده ولی به دلیل اینکه اجرایی نشده همچنان جزو آرزوهای برآورده نشده مردم این استان است.

ما انتظارمان این است که حتما این پروژه باید اجرایی و عملیاتی می‌د تلاش مجمع نمایندگان استان، استاندار و مجموعه کسانی که در این پروژه اثرگذار بودند تا این اتفاق در استان رقم بخورد ولی متاسفانه تاکنون محقق نشده است.

 

آیا این پروژه ردیف بودجه اختصاصی ندارد؟

کوسه غراوی: متاسفانه پروژه راه آهن گرگان-مشهد ردیف اعتباری اختصاصی ندارد، نمایندگان دوره گذشته نیز بخشی از کار را پیگیری کردند ولی رئیس جمهور در سال ۱۳۹۳ در جمع مردم استان قول داد که این پروژه به ثمر برسد ولی به دلیل آنکه کاری صورت نگرفته فعلا باید تلاش کرد که محقق شود.

برقی کردن قطار گرمسار به گرگان آغاز شده و کارهای مقدماتی آن در حوزه سرمایه‌گذار باقی مانده است.

 

نظر شما درباره طرح استانی شدن انتخابات مجلس چیست، نظرتان را در این باره به طور شفاف بیان کنید؟

کوسه‌غراوی: در ادوار گذشته نیز نمایندگان مجلس پیگیر این طرح بودند، ولی این سری برای یک فوریت آن ۱۷۴ رای مثبت و ۴۰ رای منفی از سوی نمایندگان مجلس داده شد و این بدان معناست که قاطبه نمایندگان موافق استانی شدن انتخابات مجلس هستند.

البته استانی شدن انتخابات به این شکل است که جایگاه حزبی شدن را تقویت می‌کند، رویکرد نمایندگان به سمت کارهای بزرگ و استانی سوق پیدا می‌کند اما یک بحث آن است یک کاندیدای مجلس بین ۱۰ تا ۱۵ درصد از رای شهرستان و حوزه انتخابیه را باید رای بیاورد و بعد در استان رقابت کند کسی که بیشترین رای را بیاورد نماینده استان خواهد شد.

بنده جزو موافقان تصویب این طرح بودم به سبب آنکه محور توسعه استان گلستان را سرعت خواهد بخشید همچنین وفاق نمایندگان افزایش پیدا می‌کند و منجر به توسعه متوازن استان می‌شود.

انتهای پیام/ فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار