استاندار گلستان:

استاندار گلستان گفت: در شرایط اقتصادی که امروز در آن قرار داریم باید به همسایگی ۱۵ کشور دنیا با۱۶ استان کشور توجه شود و نیاز است ارزیابی شود که تا چه میزان توانستیم از این ظرفیت استفاده کنیم.

مشکل ریل خط عریض با ترکمنستان حل نشده است

به گزارش گلستان ۲۴؛ سید مناف هاشمی، صبح امروز(سه شنبه ۱۳ آذر ) در همایش تجلیل از صادر کنندگان برگزیده استان گلستان اظهار کرد: صادر کنندگان در شرایط سخت اقتصادی به دولت کمک کردند و در حوزه اشتغال و کارآفرینی نقش خوبی در کشور ایفا کردند.

استاندار گلستان تصریح کرد: در شرایط اقتصادی که امروز در آن قرار داریم باید به همسایگی ۱۵ کشور دنیا با۱۶ استان کشور توجه شود و نیاز است ارزیابی شود که تا چه میزان توانستیم از این ظرفیت استفاده کنیم.

هاشمی گفت: رئیس جمهور و وزیر امور خارجه همواره تاکید کردند که کشورهای همسایه‌های خود را دریابید و ارتباط تجاری با آن ایجاد کنید ولی من متاسفانه این موضوع را به وضوح لمس نمی‌کنم و یکی از ارگان‌‌هایی که می‌تواند در این مسیر کمک کند سازمان صنعت، معدت و تجارت است.

وی افزود: امروز کشور  عراق ۱۰۰ میلیون دلار نیاز صادراتی دارد و تا چه میزان توانستیم این بازار را در اختیار خود قرار دهیم، امروز به عراق کشورهایی صادرات می‌کند که در دوران اشغال این کشور و بحران جنگ در کنار آن ایست نکرده بودند.

استاندار گلستان افزود: ۲ تا ۳ سال است که موصوع کوچکی مثل اتصال راه آهن با خط عریض به کشور ترکمنستان و مشکلات گاز و اختلاف ریالی با این کشور را نتوانستیم حل کنیم و باید امور خارجی ما وارد عمل شود و این موضوعات در اختیار استاندار نیست.

هاشمی از پیگیری‌ها در خصوص خط عریض اشاره کرد و گفت: عدد ناچیزی اختلاف ارزی در اعتبارات کشور داریم و بالغ بر دو سال است که جمهوری اسلامی ایران در این رابطه مشکل دارد و نشان می‌دهد حرف‌ها با عمل در سطح ملی متفاوت است.

وی با بیان اینکه باید نقش خود را در استان ایفا کنیم، تاکید کرد: وزن کاری خود را دراستان بالغ بر دو سوم آن در حوزه اقتصادی قرار دادیم گرچه همه حوزه‌ها در ارتباطبا فرهنگ و آموزش حائز اهمیت است.

استاندار گلستان تاکید کرد: با همه شرایط سخت اقتصادی جزو استان‌هایی هستیم که در حوزه صادرات مشکل داشتیم.

هاشمی با بیان اینکه ۵ میلیون تن تولیدات استان گلستان است، افزود: در حوزه صنعت، معدن و تجارت نیز داریم به جایگاه خود برسیم و اعتقاد ما مبنی بر این است که در حوزه‌های مختلف باید متوازن عمل کنیم.

وی گفت: عقب‌ماندگی‌های ما طولانی است و موضوعات و مشکلات فعالان اقتصادی در استان قابل حل است و می‌توان در جلسات کارگروه رونق تولید و اقتصاد مقاومتی پیگیری شود.

استاندار گلستان افزود: اولویت صادرات باید به تجار  استان قرار  دهیم و باید به این موضوعات توجه شود.

هاشمی گفت: مسیر رانت در همه حوزه اقتصادی وجود دارد و باید دقت کنیم کسانی که کار آفرین هستند و به فکر  اشتغال جوانان هستند اولویت قرار دهیم.

پایان پیام/ شبستان

ارسال نظر

آخرین اخبار