فرماندار گرگان گفت: اگر با چیزی مخالفت می‌کنیم مبنای کارشناسی دارد و دیگر نمی‌خواهیم اشتباهات دوره گذشته شهرداری گرگان که برای ما معضل درست کرده است تکرار شود.

عدم رضایت استاندار گلستان از عملکرد سرمایه‌گذاری فرمانداری گرگان/ نمی‌خواهیم اشتباهات دوره گذشته شهرداری گرگان تکرار شود

به گزارش گلستان ۲۴؛ سیدابوالقاسم صفوی شامگاه یکشنبه در نشست با فعالان فضای مجازی اظهار کرد: بیکاری مقدمه بسیاری از آسیب‌های اجتماعی است.

وی ادامه داد: به عنوان یک فرماندار در اوایل دوران مسوولیتم از خودم می‌پرسیدم چه اقدامی می‌خواهی برای بیکاری جوان‌ها انجام دهی و برای این همه مشکلاتی که در حوزه آسیب‌های اجتماعی وجود دارد، چه برنامه‌ای داری.

فرماندار گرگان خاطرنشان کرد: بودجه فرمانداری گرگان برای تمامی دستگاه‌هایش ۶۳ میلیارد بومان بود و من خبری را داشتم که سرمایه‌گذاری سه سال گذشته به شهر گرگان آمده بود و به دلیل عدم توجه لازم و برخوردهای نادرست از گرگان رفت و سرمایه میلیاردی خود را به خوبی در کرمان هزینه کرد.

صفوی گفت: این در شرایطی است که استکبار جهانی پایش را در یک کفش کرده در ۴۰ سالگی انقلاب جمهوری اسلامی را به زمین بزند و همه بضاعتش بین‌المللی خودش را به میدان آورده اما به لطف خداوند تاکنون موفق نبوده است.

وی در خصوص انتخاب وی و آقای مکتبی در جایگاه سرپرست فرمانداری گرگان و سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گلستان، اضافه کرد: اگر ما استاندار قوی در استاندار نداشتیم به طور قطع آقای مکتبی و صفوی اینجا نبودند و شهادت می‌دهد در هر جلسه‌ای که من با استاندار گلستان داشتم بر این نکته تاکید داشتند که هنوز از عملکرد شما در حوزه سرمایه‌گذاری راضی نشده‌ام و این در شرایط بود که من برای جذب سرمایه‌گذار به زمین و زمان می‌زدم.

فرماندار گرگان تصریح کرد: نشان می‌دهد رئیس ما جلوتر از ما حرکت می‌کند چرا اینکه برای ایشان گرگان در همه حوزه‌های سرمایه‌گذاری و انتخاباتی از درصد بالایی از اهمیت برخوردار است.

 

کلنگ‌زنی بزرگترین پروژه تفریحی شمال کشور در گرگان

صفوی گفت: امروز که در اینجا نشسته‌ایم، هفته آینده بزرگترین پروژه تفریحی شمال کشور را با اعتبار ۴۰۰ میلیارد تومان با همت بالا استاندار گلستان در شمال گرگان کلنگ‌زنی خواهیم کرد.

وی اضافه کرد: در همان روز ۱۰۰ میلیارد تومان در شهر سرخنکلاته در شهرک صنعتی این شهر یکی از بزرگترین پروژه‌های صنعتی در حوزه فناوری محصولات غذایی کلنگ‌زنی خواهد شد.

فرماندار گرگان تصریح کرد: من برخواسته از جنوب شهر گرگان و برخواسته از خانواده مذهبی و از نیمه پایین جامعه بالا آمده‌ام و درست است که امروز با ماشین آخرین مدل خودم به فرمانداری می‌آیم و برمی‌گردم اما به هیچ عنوان خواستگاه خودم را فراموش نکردم.

صفوی گفت: اگر با چیزی مخالفت می‌کنیم مبنای کارشناسی دارد و دیگر نمی‌خواهیم اشتباهات دوره گذشته شهرداری گرگان که برای ما معضل درست کرده است تکرار شود.

وی با انتقاد شدید به ساخت مرکز تجاری مقابل بیمارستان پنجم آذر گرگان که در دوره مدیریت گذشته شهرداری گرگان ساخته شد، ادامه داد: ساختن این مرکز اشتباه بود و این مرکز با بیش از ۲۰۰ واحد بدون پارکینگ است.

فرماندار گرگان متذکر شد: بنا داریم حتما آبگرم زیارت را عملیاتی کنیم و برای این موضوع جلسات متعددی را گذاشتیم و منابع طبیعی و اوقاف که مانع اصلی ما بودند را راضی کردیم و شورای روستا را متقاعد کردیم که این پروژه باید در اختیار سرمایه‌گذار بزرگ قرار گیرد و خوشبختانه سرمایه‌گذار مناسب آن پای کار آمده و قرار است این پروژه دومین پروژه بزرگ آبگرم کشور بعد از سرعین اردبیل باشد و حتی بهتر از آن این پروژه اجرا شود.

 

مخالف ایجاد ایستگاه تله‌کابین در ناهارخوران هستم

صفوی تاکید کرد: به هیچ عنوان نگاه ما بر بالای شهر نیست اما نمی‌توانیم ناهارخوران را از ذهن مردم پاک کنیم و از سوی دیگر وظیفه دارم توسعه شهر را به صورت متوازم پیش ببرم.

وی ادامه داد: بدانید که با ایستگاه تله‌کابین در ناهارخوران مخالفم و تا آنجا که بتوانم جلوی این کار را خواهم گرفت اما مذاکره کرده‌ام تا ایستگاهش در «سوگله» یا «هزارپیچ» گرگان اجرا شود تا مردم را به سمت این نقاط ببریم و تولید سرمایه و ثروت برای مردم این منطقه داشته باشیم.

فرماندار گرگان با نقد نسبت به ایجاد زیرگذر در محور ناهارخوران که در دوره مدیریت گذشته شهرداری گرگان ساخته شد، گفت: این زیرگذر نباید زده می‌شد و به سادگی خانواده چهار جوان در سانحه رانندگی در همین زیرگذر داغدار شدند.

صفوی بیان کرد: در کجای دنیا که پل روگذر و زیرگذر آخرین راهکار است به عنوان نخستین راهکار دیده می‌شود و با احداث این زیرگذر قرار است به کدام مرکز سیاسی، علمی، دانشگاهی، فرهنگی یا غیره برسیم، در حالی که هر جای دنیا چنین محوری وجود داشته باشد آن‌را کندرو می‌کنند.

وی اضافه کرد: یکبار برای همیشه تصمیم گرفتیم محور ناهارخوران را برای نجات جان مردم کندرو کنیم و در این راستا مشاور می‌گیریم و برای این کار از بودجه گرگان یک میلیارد تومان بودجه در نظر گرفته‌ایم.

انتهای پیام/ فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار