رئیس اداره ورزش و جوانان گنبدکاووس خبر داد

رئیس اداره ورزش و جوانان گنبدکاووس با اشاره به اینکه به دنبال توسعه تعداد ورزشکاران سازماندهی شده در شهرستان هستیم، گفت: در حال حاضر ۸ هزار ورزشکار سازماندهی شده در گنبدکاووس فعالیت می‌کنند.

فعالیت ۸۰۰۰ ورزشکار سازماندهی شده در گنبدکاووس

به گزارش گلستان ۲۴؛ تشکیل ستاد ساماندهی جوانان بدون تردید ابتکار و طرحی است که با هدف ارتقای ساختاری اقدامات دولتی و مردمی در حوزه جوانان به صورت اختصاصی شکل گرفته تا در بالاترین سطح اجرایی در کشور، استان و شهرستان‌ها توجهی ویژه به این قشر صورت بگیرد.

به همین دلیل در شهرستان گنبدکاووس نیز این ستاد با حضور فرماندار گنبدکاووس و مسوولان عالی رتبه شهرستانی و البته با شرکت نمایندگانی از جوانان نخبه، فرهیخته و دانشگاهی در کنار سمن‌های فعال در این حوزه برگزار می‌شود که امروز جلسه دیگری در قالب این ستاد در سالن جلسات فرمانداری ویژه گنبدکاووس برگزار شد.

معاون سیاسی و امنیتی فرمانداری گنبدکاووس در این جلسه با اشاره به اینکه این نشست چهارمین جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان در شهرستان گنبدکاووس است، گفت: نظم و پیوستگی برگزاری این جلسات باید به صورت دائم مد نظر مسوولان و مدیران اداره ورزش و جوانان به عنوان متولی اصلی برگزاری جلسه قرار بگیرد.

فرهاد شیبک با بیان اینکه در این جلسه علاوه بر گزارش رئیس اداره ورزش و جوانان گنبدکاووس چند نفر از مدیران ادارات دیگر نیز عملکرد خود را در حوزه جوانان ارائه خواهند داد، اظهار کرد: انتظار ما از مدیران این است که علاوه بر کارهای روتین برنامه‌های ویژه‌ای را برای جوانان طراحی و اجرایی کنند.

وی با تاکید بر اینکه به دستور فرماندار ویژه گنبدکاووس از این جلسه حضور نمایندگان جوانان شهرستان را در ستاد ساماندهی جوانان تجربه خواهیم کرد، خاطرنشان کرد: پیش از این نیز با دستور وی و تصویب ستاد نماینده سمن‌های حوزه جوانان و نماینده مشاوران جوان ادارات نیز در جلسات شرکت می‌کردند.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان گنبدکاووس نیز در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان این شهرستان از تشکیل اتاق فکر جوانان در گنبدکاووس با محوریت یک تیم ۲۵ نفره از نخبگان جوان و هسته‌ای هفت نفره خبر داد و گفت: این اتاق فکر به زودی در مسیر ایده‌پردازی برای رفع مشکلات جوانان راهکارهای کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت خود را اعلام و از همه مردم و به ویژه جوانان برای رسیدن به آن استمداد خواهد کرد.

حجت‌الله یوسفی با انتقاد از عدم همراهی و همکاری برخی بانک‌ها با این اداره برای ارائه گزارش اعطای تسهیلات اشتغال، ازدواج و مسکن به جوانان، تاکید کرد: فقط سه بانک مسکن، انصار و پست بانک آمار درخواستی ما را ارائه کرده و با ما همکاری می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه به زودی فراخوانی را برای انتخاب و بهره‌مندی از جوانان نخبه و برتر در سطح شهرستان اعلام خواهیم کرد، افزود: ما اعتقاد داریم که باید از همه ظرفیت‌های موجود در سطح شهرستان در حوزه جوانان بهره‌مند شویم.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان گنبدکاووس با بیان اینکه در حال حاضر دو سمن فعال زیر نظر اداره ورزش و جوانان فعالیت می‌کنند، خاطرنشان کرد: ۱۰ سازمان مردم نهاد دیگر نیز در حال انجام فرایند اداری و ثبت هستند تا فعالیت خود را به زودی آغاز کنند.

یوسفی با تاکید بر اینکه در ورزش قهرمانی گنبدکاووس دارای جایگاه ویژه و ارزشمندی در استان گلستان و کشور است، ادامه داد: در مسابقات اخیر پاراآسیایی از چهار مدال استان گلستان سه مدال و مرغوب‌ترین آنها را ورزشکاران گنبدکاووس کسب کردند.

وی با اشاره به اینکه آمار بیمه ورزشی در شهرستان گنبدکاووس تعداد ۸ هزار نفر است، تصریح کرد: از این تعداد ۲ هزار و ۵۰۰ نفر بانو هستند که به صورت سازماندهی شده به ورزش قهرمانی می‌پردازند و به نظر ما نسبت به کل جمعیت بانوان شهرستان بسیار کم است.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان گنبدکاووس با بیان اینکه در ۶ ماهه اخیر تعداد یک هزار و ۷۰۰ ازدواج و ۲۹۰ طلاق در گنبدکاووس ثبت شده است، گفت: آمار طلاق در شهرستان به مرور رو به کاهش دارد که جای خوشحالی و خرسندی و تداوم فرهنگ‌سازی و اقدامات پیشگیرانه از جمله آموزش مهارت‌های زندگی دارد.

انتهای پیام/ فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار