رئیس اداره ورزش گنبدکاووس خبر داد

رئیس اداره ورزش و جوانان گنبدکاووس با اشاره به ضرورت توجه ویژه به مشکلات جوانان در این شهرستان، گفت: هیئت اندیشه‌ورزی شامل هشت جوان فعال به منظور بررسی راهکارهای حل مشکلات جوانان در گنبدکاووس تشکیل می‌شود.

تشکیل هیئت اندیشه‌ورز جوانان در گنبدکاووس با حضور 8 جوان فعال

به گزارش گلستان ۲۴ ؛ شهرستان گنبدکاووس به عنوان یکی از شهرستان‌های پرجمعیت شمال کشور و با حضور جمعیت انبوهی از جوانان که شمار آنها از 110 هزار نفر نیز فراتر می‌رود یکی از شهرستان‌هایی است که باید با نگاه جدی به حوزه جوانان خود را از گزند آسیب‌های فراروی این قشر مصون بدارد.

رئیس جدید اداره ورزش و جوانان گنبدکاووس که به تازگی و کمتر از 6 ماه است بر این مسند تکیه زده است با درک درست این موضوع از همان ابتدا با توجه به حوزه جوانان به موازات ورزش شهرستان گنبدکاووس برنامه‌ریزی برای احصای مشکلات جوانان و حل آن را آغاز کرد و حال نیز به نظر می‌رسد با تشکیل هیئت اندیشه‌ورزی با حضور نمایندگان جوانان در اندیشه ادامه این روند است.

به همین منظور نخستین نشست هیئت اندیشه‌ورز جوانان این اداره با  هدف معرفی اعضا و همچنین هم‌اندیشی اولیه در دفتر محمود رحیمیان ریس اداره ورزش و جوانان گنبدکاووس و با حضور هشت جوان انتخاب شده برای این امر برگزار شد.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان گنبدکاووس در این جلسه با اشاره به تشکیل هیئت اندیشه‌ورز جوانان در این شهرستان و ذیل اداره ورزش و جوانان، گفت: هدف از تشکیل این هیئت اندیشه‌ورز کاملا متفاوت با شوراهای مشورتی جوانان در فرمانداری و ادارات مختلف است.

محمود رحیمیان با بیان اینکه این هیئت اندیشه‌ورز وارد کار اجرایی نمی‌شود، افزود: ماموریت اصلی این هیئت بدون تردید تمرکز بر روی برنامه‌ریزی برای اوقات فراغت، ازدواج، اشتغال و کاهش آسیب‌های اجتماعی در جوانان خواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه بزرگترین علت طلاق و عدم موفقیت در ازدواج‌ها انتخاب ناآگاهانه است، خاطرنشان کرد: ازدواج‌هایی که بدون هیچ مطالعه و شناختی از شرایط و ویژگی‌های دوران تاهل و همچنین ویژگی‌های جنس مخالف است به ندرت با موفقیت روبه‌رو می‌شود.

* اشتغال به معنای پشت میزنشینی نیست

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان گنبدکاووس با اشاره به اینکه اشتغال نیز به معنای پشت میز نشینی نیست، ادامه داد: باید در وهله نخست فرهنگ و نگاه مردم به موضوع اشتغال را در حد توان تغییر داد و سپس فضا را برای کارآفرینی جوانان و استفاده از توانمندی‌های خود برایشان فراهم کرد.

رحیمیان با بیان اینکه امروز ظرفیت‌های بسیار پرشماری در حوزه گردشگری شهرستان داریم که می‌تواند به اشتغال جوانان ما منجر شود، اضافه کرد: امیدواریم با تدابیر خاص و به کمک هیئت اندیشه‌ورز جوانان بتوانیم به این ظرفیت‌ها جامه عمل پوشانده و آنها را به فعلیت برسانیم.

مشاور برنامه‌ریزی فرماندار ویژه گنبدکاووس نیز در این جلسه با ارائه پیشنهادی مبنی بر ساخت زمین‌های ورزشی روباز کوچک در محلات و اماکن مختلف، گفت: باید فضاهای لازم برای تخلیه انرژی و هیجان جوان ایجاد کنیم تا بتوانید به صورت سالم به تجدید قوای جسمی و روحی خود بپردازد.

حسام محمدی با تاکید بر اینکه باید از ظرفیت‌های مختلف و در حوزه‌های متعدد جوانان استفاده کرد، ادامه داد: جوانان در گنبدکاووس به صورت خودجوش مشغول فعالیت‌های متعددی هستند که باید به این فعالیت‌های خودجوش سمت و سوی هماهنگی داد تا با سرعت و شتاب بیشتری به اهداف متعالی شهرستان برسیم.

* بازیهای بومی و محلی در گنبدکاووس احیا شود

فعال رسانه‌ای شهرستان گنبدکاووس در این جلسه با اشاره به اینکه برای تغییر در وضعیت روحی و جسمی جوانان در شهرستان گنبدکاووس باید بازی‌های بومی و محلی را در تک تک محلات شهرستان احیا کنیم، تصریح کرد: برگزاری فستیوال‌ها و جشنواره‌ها در این بخش می‌تواند کمک بزرگی به تغییر فضای روحی جوانان شهر شود.

عبدالمناف آق‌ارکاکلی با بیان اینکه توجه و تمرکز بر روی مشاهیر شهرستان در طول تاریخ و حتی مشاهیر، مفاخر و قهرمانان معاصر گنبدکاووس می‌تواند در حوزه درگیر کردن ذهن جوانان به سمت پیشرفت و توسعه نقش مهمی ایفا کند، اضافه کرد: به طور مثال مختومقلی فراغی یکی از این مفاخر و مشاهیر است که برگزاری برنامه‌هایی با محوریت این مفاخر می‌تواند موجب افزایش نشاط اجتماعی نیز شود.

رئیس هیئت مدیره کانون اندیشه جوان نیز با تاکید بر اینکه بسیاری از جوانان از حضور در جلسات مشورتی و همفکری با موضوع جوانان که به سرانجامی نرسیده خسته شده‌اند، افزود: باید با احصای درست وظایف و رسالت‌های این هیئت اندیشه‌ورز از موازی کاری پرهیز کرده و به سمت اهداف واقعی، ممکن و شدنی برویم.

مهدی باقریان با اشاره به ضرورت هویت‌بخشی به جوانان در سطح شهرستان گنبدکاووس، تصریح کرد: جوان امروزی نیاز به دیده شدن، تائید، تشویق و تکریم دارد تا بتواند ضمن نشان دادن خود در صحنه‌های مختلف مورد تحسین قرار گرفته و برای آینده انرژی بگیرند.

گفتنی است با تصمیم محمود رحیمیان آقایان مهدی سندگل، حسام محمدی، مهدی باقریان، عبدالمناف آق‌ارکاکلی و صالح کاهانی در کنار خانم‌ها فاطمه روزخوش، راحله شاددل و اعظم پاکدل به عنوان اعضای هیئت اندیشه‌ورز جوانان اداره ورزش و جوانان انتخاب شدند که در جلسه‌ای با حضور امام جمعه و مسوولان شهرستانی به صورت رسمی معرفی خواهند شد.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر

آخرین اخبار