شهردار گرگان:

شهردار گرگان گفت: دفتر پیگیری تفاهمنامه خواهرخواندگی با گوانجو ایجاد شد و ظرف ۱۰ روز آینده اولویت ها جمع بندی می شود.

دفتر پیگیری تفاهمنامه خواهرخواندگی گرگان با گوانجو ایجاد شد

به گزارش گلستان ۲۴؛ عبدالرضا دادبود، شامگاه دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه در خصوص عقد تفاهمنامه خواهرخواندگی با گوانجوی چین، اظهار کرد: در راستای استفاده از ظرفیت‌های بین المللی توسعه شهر گرگان و پرداختن به دیپلماسی شهری اقداماتی در شهرداری انجام می‌شود.

وی افزود: از چهار ماه پیش با مدیریت وزارت خارجه پیگیر عقد تفاهمنامه بین گرگان و گوانجو شدیم و پس از موفقیت اولیه همزمان با مجمع شهرداران جهان در ان جا حضور یافتیم.

دادبود گفت: در حاشیه این نشست عقد خواهرخواندگی اتفاق افتاد و امیدواریم باب جدید مراودات فرهنگی، تجاری، گردشگری، فنی و ورزشی بین گرگان و گوانجو باز شود.

وی بیان کرد: اگر تعداد تفاهمنامه های ما به سطح قابل قبولی برسد امکان امضاء تفاهمنامه برای طولانی مدت وجود دارد.

دادبود تأکید کرد: امروز مسئول پیگیری تفاهمنامه در شهرداری گرگان منصوب شد و در جلسه با همکاران از همه مدیران خواسته شد با مطالعه دقیق تفاهمنامه و ظرفیت های گوانجو فعالیت‌ها را توسعه دهیم.

وی با اظهار خوش بینی نسبت به تفاهمنامه گفت: علیرغم این که گوانجو یک کلان شهر است اما با استقبال خوبی که از طرف چینی وجود داشت نقطه امید برای گسترش روابط وجود دارد.

دادبود بیان کرد: بررسی هایی که شهرداری گوانجو انجام داده و هم هدایت هایی که از طرف وزارت خارجه صورت پذیرفته است سبب شد این کار رقم بخورد.

وی یادآور شد: ما از ابتدای مرداد درخواست های متعددی را به بخش های متعدد داده بودیم و این کار باید هم از طریق وزارت کشور و وزارت خارجه پیگیری می شد، مجموعه این فرآیندها و پیگیری ها به این جا رسید که شهر گرگان بتواند این قدم را بردارد.

دادبود افزود: از نظر چینی ها گرگان به دلیل قرار گرفتن در مسیر جاده ابریشم و راه آهن سراسری بین سه کشور، موقعیت ممتازی دارد.

وی اظهار کرد: کشور چین در حال طراحی راه ابریشم جدیدی است و بخشی از آن ایران می گذارد، همه این ها دست به دست هم داد که نقاط اشتراکی ایجاد شود، و بهانه‌ای برای مذاکره شد.

دادبود افزود: با توضیحاتی که من به شهردار گوانجو دادم وی راغب به حضور در گرگان شد و این نشان می دهد که موقعیت های استراتژیک و ظرفیت های متعدد دیگر گرگان می تواند برای چینی ها جذاب باشد.

وی تأکید کرد: دفتر ویژه کار را تشکیل دادیم و با همه قوت پای کار ایستاده ایم و تلاش می کنیم که همه جنبه های کار دیده شود.

شهردار گرگان در مورد راه های همکاری بیان کرد: ظرف ۱۰ روز آینده اولویت های ما تا پایان سال مشخص می شود.

دادبود گفت: با توجه به این که گوانجو در زمینه نورپردازی در شهر عالی عمل کرده و همچنین در زمینه صنعت نورپردازی قوی است، شهرداری گرگان می تواند از تجربیات آن ها استفاده کند.

شهردار گرگان ادامه داد: در قدم اول استفاده از تجربیات فضاهای شهری با رویکرد نورپردازی و استفاده از فناوری های این حوزه را پیگیری خواهیم کرد.

وی گفت: بنا داریم که سمینار آموزشی با حضور همه افرادی که در استان گلستان و استان های همجوار بوده و مایل به استفاده از تجربیات شهرداری گوانجو هستند، برگزار کنیم.

دادبود بیان کرد: گوانجو در حوزه حمل و نقل عمومی و ترافیک پیشرفت خوبی داشته و امکان استفاده از این ظرفیت ها برای ما فراهم است و به زودی موضوعاتی را به صورت تخصصی در این بخش ها دنبال خواهیم کرد.

وی افزود: در بخش فرهنگی به سازمان فرهنگی و ورزشی اعلام شده برنامه هایی را برای مراودات فرهنگی پیش بینی کنند.

دادبود بیان کرد: بهمن‌ماه چینی‌ها به مدت یک ماه تعطیلی سال نو دارند و در این ایام بسیار سفر می کنند و گرگان می تواند مقصد خوبی برای مجموعه شهری گوانجو باشد و می توان تورهای گردشگری در قالب تفاهمنامه تعریف و از این ظرفیت استفاده کرد.

وی اضافه کرد: اگر ما بتوانیم از ظرفیت گردشگری خود استفاده کنیم و تورهایی با جذابیت بالا تعریف کنیم احتمال این که بتوانیم قدم هایی را همین ابتدا برای مراودات گردشگری برداریم، وجود دارد.

دادبود گفت: مدیر این بخش مقرر شده با سازمان گردشگری، نظام مهندسی، اتاق بازرگانی مذاکراتی انجام دهد.

وی خاطرنشان کرد: حداکثر تا ۱۰ روز دیگر موضوعات اولیه جمع‌بندی می شود و به سرکنسولگری ایران در گوانجو اعلام کنیم و حداقل در چهار ماه آینده یک بسته کامل از اقدامات را مشخص خواهیم کرد.

انتهای پیام/ مهر

ارسال نظر

آخرین اخبار