استاندار گلستان و رئیس جهاد دانشگاهی کشور به منظور بهره‌گیری مناسب از ظرفیت‌های متنوع موجود در گلستان تفاهم‌نامه همکاری امضاء کردند.

تفاهمنامه استانداری گلستان و جهاد دانشگاهی امضا شد

به گزارش گلستان ۲۴؛ سید مناف هاشمی هاشمی استاندار گلستان و حمیدرضا طیبی رئیس جهاددانشگاهی به منظور بهره‌گیری مناسب از ظرفیت‌های متنوع و سرمایه‌های مادی و معنوی موجود در استان گلستان در راستای توسعه علمی و فرهنگی، تحقق سند چشم انداز استان و استفاده از ظرفیت‌ها و تجارب علمی و تخصصی جهاد دانشگاهی، تفاهم‌نامه همکاری امضاء کردند.

هدف از این تفاهم نامه، گسترش و تعمیق همکاری‌های بین استانداری و جهاددانشگاهی به منظور انتقال تجارب، توانمندی‌ها و خدمات در راستای توسعه فرهنگی، پروهشی، فناورانه، آموزشی و اشتغال‌زایی استان و راهکار‌های اجرایی آن برای تسهیل توسعه گلستان است.

از جمله تعهدات جهاد دانشگاهی در این تفاهم‌نامه، راه‌اندازی و تجهیز آزمایشگاه تخصصی آنالیز خاک و گیاهان دارویی، راه‌اندازی واحد نیمه صنعتی فرآوری گیاهان دارویی به منظور ایجاد ارزش افزوده در محصولات کشاورزی و صنایع وابسته است.

همچنین همکاری در اجرای طرح‌های علمی و آموزشی به منظور توسعه اشتغال و کارآفرینی دانشجویان و دانش‌آموختگان استان و ایجاد زیرساخت‌های لازم برای راه اندازی و تشکیل مرکز درمانی، پژوهشی جهاددانشگاهی در استان ازدیگر تعهدات جهاد دانشگاهی است.

از جمله تعهدات استانداری در این تفاهم‌نامه نیز آماده‌سازی و واگذاری زمین دهکده گیاهان دارویی در گالیکش، کمک به معرفی استان به عنوان پایلوت کشت و فراوری گیاهان دارویی با مشارکت و حضور پژوهشکده گیاهان دارویی جهاددانشگاهی است.

حمایت از طرح‌های کاربردی و توسعه‌ای در حوزه اصلاح دام سبک، شتر، اسب ترکمن و ماهیان خاویاری با مشارکت مراکز تخصصی جهاد کشاورزی، حمایت از طرح‌های علمی، پژوهشی جهاددانشگاهی در حوزه اشتغال و کارآفرینی دانشجویان و پشتیبانی و تامین منابع مالی مورد نیاز برای اجرای طرح توسعه مشاغل خانگی در استان نیز از دیگر تعهدات استانداری است.

انتهای پیام/ باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر

آخرین اخبار