رئیس کانون دانشگاهیان ایران اسلامی عنوان کرد:

وحدت سد پولادی در برابر توطئه‌های دشمن/ بدون همکاری در داخل هیچ‌گاه دشمن نتوانست به کشور تسلط پیدا کند

حسینی گفت: بدون همکاری در داخل کشور هیچ‌گاه استکبار موفق به تسلط به کشور نبود.

به گزارش گلستان 24 ؛ سید محمد حسینی، امروز(چهارشنبه ۲۸ آذر) در آیین نکوداشت وحدت و سالروز وحدت حوزه و دانشگاه در جمع طلاب، اساتید و دانشجویان استان گلستان اظهار کرد: امام (رحمه الله علیه) از نقش‌جهان خواران سخن گفتند، از ۲۰۰ سال گذشته عوامل استکبار احساس کردند که دین و اسلام سد پولادینی در برابر نقشه‌های استعماری آنها است و تلاش کردند که دین و اسلام را تضعیف کنند.

رئیس کانون دانشگاهیان ایران اسلامی با اشاره به تفرقه بین حوزه و دانشگاه توسط دشمنان، افزود: دشمنان اسلام تلاش کردند که دانشگاه‌ها دین‌گریز باشند و انس و الفتی با احکام اسلامی نداشته باشد و دین و علم را در برابر یکدیگر قرار دهند.

حسینی تأکید کرد: بدون همکاری در داخل کشور هیچ‌گاه استکبار موفق به تسلط به کشور نبود.

وی افزود: بر مبنای توحید به بحث وحدت همه اقشار تأکید خاصی داریم، وحدت شیعه و اهل سنت را در کشور شاهد هستیم و به وحدت حوزه و دانشگاه توجه زیادی شده است.

رئیس کانون دانشگاهیان ایران اسلامی یادآور شد: وجود عرفان‌های کاذب در دنیا برای این است که راه واحد وجود نداشته باشد و جوانان مسیرهای مختلفی را تجربه کنند.

حسینی به تفرقه بین دانشگاه و حوزه در دوران پهلوی اشاره کرد و گفت: نگاه برخی از حوزوی‌ها این بود که دانشگاه خاستگاه غربی دارد و افراد دانشگاهی بی‌دین هستند و از سویی دانشگاهیان می‌گفتند روحانیون به دنبال خرافه هستند و یکدیگر را متهم می کنند.

وی به عوامل وحدت اشاره کرد و افزود: در توسعه فرهنگی ایرانی‌ها همواره پبشگام بودند، نخستین کاری که استعمار انگلیس آغاز کرد این بود که ارتباط بین دانشگاه و حوزه شکل نگیرد.

پایان پیام/

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار