رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان گفت: به واحدهای تولیدی پیشرو در استان گلستان تسهیلات رونق تولید و زمین اعطا می‌شود.

 واحدهای تولیدی پیشرو در گلستان تسهیلات رونق تولید دریافت می‌کنند

به گزارش گلستان 24 ؛ حسینقلی قوانلو صبح امروز در جمع خبرنگاران با انتقاد از پیشرو نبودن صنایع گلستان اظهارداشت: برای حل مشکل صنایع و برای حمایت از نخبگان و تولیدکنندگان ایده‌های برتر تسهیلات رونق تولید دریافت می‌کنند و همچنین شهرک‌های صنعتی هم  در اختیار آنها  زمین قرار می‌دهند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان تصریح کرد: استان گلستان در حوزه صنایعی که پیشرو و فناورانه باشد جایگاه خوبی در کشور ندارد یعنی در بخش داده و ستانده ورودی که واحد صنعتی می گیرد و خارج می‌شود ارزش افزوده و بهره‌وری بالا ندارد.

وی تاکید کرد: در 3 و 4 سال اخیر با کارهایی که انجام شده تلنگری به صنعتگران زده شده تا بهره‌وری بالا ایجاد شود که برای رسیدن به آن نیاز است که واحدهای تحقیق  و پژوهش خود را جدی بگیرند و به سمت تولید فناورانه بروند چرا که رمز ماندگاری صنعت تحقیق  و پژوهش و ایجاد تغییرات است.

قوانلو با اشاره به اینکه متولی حمایت از نخبگان  و صنایع دانش‌بنیان معاونت نهاد ریاست جمهوری و پارک علم وفناوری است، خاطر نشان کرد: ما به عنوان همکار در کنار آنها هستیم و نقش ترغیب‌کننده تولیدکنندگان به سمت دانش‌بنیانی و صنایع پیشروانه را داریم و همچنین عضو کارگروهی هستیم که  صنایع دانش‌بنیان مجوزهای خود را از آن دریافت می‌کنند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان اظهارداشت: ما برای حمایت از صنایع تسهیلات رونق تولید را به سمت شرکت‌هایی برده‌ایم که بتوانند مشکل فروش خود را حل کنند و بیشتر به صنایعی اختصاص دارد که فناورانه شده‌اند.

وی با بیان اینکه علاوه بر اعطای تسهیلات در پرداخت یارانه هم اگر اختصاص یابد به این صنایع اختصاص داده می‌شود، افزود: پارک علم وفناوری هم تسهیلات با درصدهای کمتری را در اختیار این صنایع می‌گذارد و در کنار آن شرکت شهرک‌های صنعتی استان گلستان هم در اختیار آنها زمین قرار می‌دهد تا کار کنند و محصول خود را تولید کنند.

انتهای پیام/ ع

 

ارسال نظر

آخرین اخبار