معاون شرکت آب منطقه‌ای گلستان گفت: براساس آمار تا ابتدای فروردین ۹۷ حجم موجود آب سدهای استان گلستان نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش ۳۵ درصدی را نشان می‌دهد.

کاهش ۳۵ درصدی آب موجود در سدهای استان

به گزارش گلستان 24؛سید محسن حسینی ظهر امروز در جمع خبرنگاران درباره وضعیت سدهای استان اظهار داشت: حجم کل مخازن سدهای 14 گانه استان حدود 300 میلیون متر مکعب است که در ابتدای سال جاری حدود 72 میلیون مترمکعب معادل 27 درصد آن دارای آب است.

وی افزود: براساس همین آمار تا ابتدای فروردین سد وشمگیر 20درصد، بوستان 29 درصد، گلستان 40 درصد، آلماگل 8 و آلاگل 7 درصد دارای آّب است که آمار کاهشی را نسبت به دوره مشابه نشان می‌دهد.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای گلستان تصریح کرد: در مجموع براساس آمار تا ابتدای فروردین 97 حجم موجود آب سدهای استان گلستان نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش 35 درصدی را نشان می‌دهد.

حسینی از کشاورزان خواست، ضمن اجتناب از برداشت غیرمجاز، بهره‌برداران مجاز نیز ضمن کاهش سطح کشت خود براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، در صرفه‌جویی و مصرف بهینه آب بیش از پیش کوشا باشند و هدر رفت آب را به حداقل برسانند.

وی با بیان اینکه استان گلستان 14 سد بزرگ و کوچک دارد که ظرفیت آنها حدود 300 میلیون مترمکعب است، افزود: هم‌اکنون 72 درصد آب‌های سطحی استان با ایجاد آب‌بندان‌ها و سدها و غیره مهار شده و با اقدامات سازه‌ای جدید قصد داریم بقیه آب‌های سطحی را نیز مهار کنیم.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای گلستان با بیان این که استان گلستان دارای تنش آبی است، گفت: مردم باید بهینه مصرف کنند و ما نیز باید به عنوان امانت‌داران مردم سهم مردم را از بالادست در طرح‌ها و پروژه‌های کشور بگیریم و نیاز به کمک مردم نیز داریم.

/تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار