جانشین یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان گفت: برای مهار کامل و خاموش‌کردن آتش‌سوزی در جنگل‌های سوزنی برگ شهرستان کلاله، ۲ فروند بالگرد درخواست داده شده که یکی از بالگردها به گرگان رسیده و در حال اعزام به مطقه آتش سوزی است.

اعزام ۲ دستگاه بالگرد برای مهار آتش‌سوزی در جنگل‌های شهرستان کلاله

به گزارش گلستان ۲۴ ؛ محمدرضا آریانفر  در گرگان درباره آخرین وضعیت آتش سوزی در اراضی جنگلی کلاله اظهارداشت:  در حال حاضر آتش‌سوزی مهار اولیه شده و کل پیرامون آتش را تحت کنترل داریم و نیروها در حال خاموش‌کردن توده‌های حریق در منطقه هستند.

وی افزود: همه تجهیزات اطفای حریق در منطقه وجود دارد اما به‌علت خستگی نیروها و کمبود نیرو در منطقه مواجه هستیم و نیروها از دیروز در منطقه حضور دارند و حال مهار آتش هستند و دمای بالای هوا نیز کار مهار آتش را سخت کرده است.

جانشین یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان تصریح کرد: 2 فروند بالگرد برای مهار آتش سوزی درخواست کردیم که یک فروند به گرگان رسیده و در حال سوخت‌گیری است و سپس پرواز می‌کند و دومین بالگرد نیز از تهران حرکت کرده است.

آریانفر گفت: با توجه به شرایط آب و هوایی استان احتمال بروز آتش‌سوزی در این نقطه و دیگر نقاط  جنگلی استان وجود دارد و باید این بالگردها در منطقه حضور داشته باشند.

جانشین یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان درباره مدت زمان خاموش کردن آتش گفت: به صورت زمینی و هوایی در تلاش برای مهار آتش هستیم اما نمی توان زمان دقیقی برای خاموش کردن توده‌های آتش اعلام کرد.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر

آخرین اخبار