معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری ویژه گنبدکاووس خواستار شتاب بخشی در تخصیص سه میلیارد ریال اعتبار استانداری گلستان برای احداث شانه خاکی جاده سه راهی داشلی برون تا روستای کرند این شهرستان به منظور کاهش تلفات و خسارات ناشی از سوانح رانندگی شد.

 کاهش تلفات رانندگی در جاده گنبد به کرند معطل اعتبار است

به گزارش گلستان 24 ؛احمد دستمرد امروز شنبه در شورای ترافیک گنبدکاووس گفت: پیش بینی این میزان اعتبار باتوجه به بالا بودن آمار سوانح رانندگی این جاده از سوی معاونت عمرانی استانداری گلستان انجام شده اما با گذشت چند ماه هنوز تخصیص نیافته است.

وی افزود: جاده سه راهی داشلی برون تا کرند و در ادامه تا مراوه تپه در مجموع 93 کیلومتر طول دارد که نیازمند احداث شانه خاکی برای جلوگیری از واژگون شدن خودروها است.

دستمرد اضافه کرد: دهیاران روستاهای حاشیه این جاده نیز آمادگی دارند تا در احداث شانه خاکی با متولیان راه و شهرسازی و راهداری و حمل و نقل جاده ای همکاری کنند.

وی، استقرار پلیس مجازی را از دیگر نیازها در جاده سه راهی داشلی برون گنبد به مراوه تپه ذکر کرد و گفت: در کنار این نیازها آموزش فرهنگ صحیح رانندگی و رعایت قوانین و مقررات آن به مردم منطقه برای کاهش سوانح رانندگی ضروری است.

انجام طرح مطالعات احداث دو پل هوایی در میدان مرکزی و خیابان امام خمینی شمالی در مقابل برج قابوس توسط شهرداری گنبد و نصب چند سرعت کاه مقابل مدارس دو روستای دوزالوم و آق آباد و دیگر جاده های روستایی که مدرسه کنار جاده اصلی دارند و یا اینکه دانش آموزان یا اهالی مجبورند از عرض جاده برای رسیدن به واحد آموزشی یا مراکز خدماتی عبور کنند، از دیگر مصوبات این جلسه بود.

شهرستان گنبدکاووس با 350 هزار نفر جمعیت که در دو نقطه شهری و حدود 170 روستا و افزون بر 40 نقطه جمعیتی ساکن هستند در شرق استان گلستان واقع است.

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار