مدیر رادیو ترکمن گلستان گفت: رادیو ترکمن پنج ساعت برنامه برون مرزی دارد.

رادیو ترکمن ۵ ساعت برنامه برون مرزی دارد

به گزارش گلستان 24 ؛ بعدازظهر سه شنبه در نشست رسانه‎ای تبیین دستاوردهای ۴۰ ساله انقلاب اسلامی در حوزه مناطق قومی و مرزی در استان گلستان اظهار کرد: در سال ۱۳۳۸ رادیو ترکمن با نیم ساعت تولید برنامه، آغاز به کار کرد و در سال ۱۳۶۲ ضرورت تولید برنامه های برون مرزی احساس شد.

وی افزود: هم اکنون رادیو ترکمن با ۹ ساعت برنامه که چهار ساعت برنامه داخلی و پنج ساعت برنامه برون ‎مرزی است فعالیت می کند.

خرمالی ادامه داد: رادیو ترکمنی به عنوان پرافتخارترین رادیو کشور انتخاب شده و توانسته عنوان برترین و تاثیرگذارترین رادیو را کسب کند.

امام خمینی (ره) اختلاف شیعه و سنی را به فرصت تبدیل کرد

در ادامه نشست، امام‌ جمعه قازن ‎قایه بندر ترکمن اظهار کرد: ۴۰ سال از انقلاب اسلامی ما می‎گذرد و این ۴۰ مفهوم خاصی در بین علمای ما دارد.

آخوند قزل افزود: عدد ۴۰ در تصوف و عرفان مقدس است و چله‌ نشینی هم در دین ما جایگاهی ویژه‌ای دارد.

وی ادامه داد: در طول تاریخ انقلاب ‎های مختلفی شکل‌ گرفت ولی به پیروزی منتهی نشد ولی در انقلاب اسلامی این امر به رهبری امام خمینی(ره) به دلیل نگاه جامع و آینده‎نگری ایشان محقق شد.

آخوند قزل گفت: امام خمینی (ره) از فرصت متفاوت بودن دیدگاه ها در مورد تولد پیامبر اسلام (ص) استفاده کردند و آن را هفته وحدت نامیدند، یعنی از این شرایط برای اتحاد جامعه اسلامی استفاده کردند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار