مسئول آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان گلستان گفت: بیش از ۱۲۷ هزار دانش‌آموز در مقطع متوسطه اول در جشنواره خوارزمی سال تحصیلی ۹۸-۹۷ در ۶ رشته شرکت می‌کنند.

 جشنواره خوارزمی با حضور ۱۲۷ هزار دانش‌آموز در گلستان برگزار می‌شود

به گزارش گلستان 24 ؛حمید کوهساریان ظهر امروز در مراسم افتتاح جشنواره خوارزمی در مدرسه فرزانگان دوره اول متوسطه این شهرستان اظهارداشت: جشنواره خوارزمی در مرحله شهرستانی تا 20 اسفندماه برگزار می‌شود و 80 هزار دانش‌آموز در این جشنواره شرکت کردند که با توجه به اینکه برخی دانش‌آموزان در 2 رشته حضور دارند تعداد شرکت‌کنندگان 127 هزار نفر است.

وی افزود: جشنواره امسال خوارزمی پنجمین جشنواره است که مرحله استانی آن در اواخر اردیبهشت ماه سال 98 و مرحله کشوری نیز در تیرماه سال آینده برگزار می‌شود.

کارشناس مسئول آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش گلستان بیان داشت: این جشنواره در محورهای آزمایشگاه، ادبیات فارسی، زبان خارجه، پژوهش، دست سازه و بازارچه کارآفرینی برگزار می‌شود. در 4 دوره قبلی مرحله کشوری این جشنواره در مشهد برگزار شد و سال 98 اصفهان میزبان جشنواره خوارزمی در مرحله کشوری است.

وی ادامه داد: دانش‌آموزان استان گلستان در سال گذشته در همه محورها حائز رتبه شدند. در محور بازارچه کارآفرینی و آزمایشگاه استان گلستان رتبه نخست کشوری، محور ادبیات فارسی و زبان خارجه رتبه دوم کشوری و در محور دست‌سازه و پژوهش رتبه سوم کشوری را کسب کرد.

فرج الله رزاقی مدیر آموزش و پرورش گنبدکاووس اظهارداشت: این جشنواره با هدف ارتقا دانش، مهارت و نگرش دانش‌آموزان، کیفیت‌بخشی به فرایند یاددهی، یادگیری و فرصت آفرینی برای رشد و شکوفایی استعدادها، توجه به محیط زیست و مسئله آب و کارآفرینی در 3 مرحله شهرستانی، استانی و کشوری برگزار می‌شود.

وی افزود: مقام دوم کشوری در محور زبان خارجه از شهرستان گنبدکاووس و مدرسه فرزانگان کسب شده است.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان گنبدکاووس گفت: در جشنواه شهرستانی خوارزمی امسال 16 هزار و 173 دانش آموز گنبدی در مقطع متوسطه اول از 124 آموزشگاه در 6 محور شرکت می‌کنند.

انتهای پیام/

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار