فرماندار مینودشت با اشاره به پیشرفت ۷۵ درصدی سد نرماب گفت: در سفر اخیر هیئت دولت بیش از ۱۷۵ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل این سد مصوب شد که در صورت تخصیص، این سد تا نوروز سال ۹۹ آبگیری می‌شود.

 سد نرماب سال ۹۹ آبگیری می‌شود

به گزارش گلستان 24 ؛ سیدرضا طباطبایی در نشست خبری با بیان اینکه انقلاب اسلامی، پدیده‌ای بود که نظام جهانی را برهم زد، اظهارکرد: زمانی که دنیا بین دو تفکر لیبرالیستی و مارکسیستی تقسیم شده بود، انقلاب اسلامی ایران که با هیچ یک از این تفکرات نسبتی نداشت، ظهور و بروز یافت.

وی مهم‌ترین دستاورد انقلاب اسلامی را تعیین حق سرنوشت کشور توسط مردم دانست و گفت: در ایران پیش از انقلاب اسلامی، مردم در هیچ جایی نقشی ایفا نمی‌کردند اما انقلاب به آنان این حق را داد که سرنوشت خود و کشور را در انتخابات‌های مختلف تعیین کنند.

فرماندار مینودشت با بیان اینکه عملکرد نظام اسلامی در این سال‌ها قابل توجه بوده است، افزود: امروز در هیچ روستای این شهرستان مشکل آب، برق، گاز و تلفن نداریم در حالی‌که دسترسی مردم به این خدمات، پیش از انقلاب اسلامی امری غیرممکن بود.

بهبود وضعیت کشاورزی در شهرستان مینودشت

وی گفت: به برکت انقلاب اسلامی کلاس‌های درس در همه جای شهرها و روستاها ایجاد و امکان تحصیل برای همه طبقات اجتماعی فراهم شده است.

طباطبایی به بهبود وضعیت کشاورزی در این شهرستان اشاره و بیان کرد: بعد از انقلاب اسلامی به بخش کشاورزی توجه ویژه‌ای شد و در همین راستا و برای تأمین آب موردنیاز بخش کشاورزی و حتی بخش شرب و صنعت، بزرگترین سدمخزنی استان در مینودشت کلنگ‌زنی شد.

پیشرفت 75 درصدی سد نرماب

وی با اشاره به پیشرفت 75 درصدی سد نرماب گفت: در سفر اخیر دولت بیش از 175 میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل این سد مصوب شد که در صورت تخصیص، این سد تا نوروز سال 99 آبگیری می‌شود.

فرماندار مینودشت به بخش صنعت و بهبود شرایط و زیرساخت‌ها اشاره کرد و افزود: در گذشته صنعتی در این شهرستان نداشتیم اما امروز دارای شهرک صنعتی هستیم و فاز دوم این شهرک نیز آماده واگذاری به سرمایه‌گذاران شده است.

وی درباره عملیات راهسازی در این شهرستان بعد از انقلاب اسلامی بیان کرد: پیش از انقلاب راه‌های دسترسی ما به ویژه در روستاها وضعیت تأسف باری داشت اما امروز همه این راه‌ها آسفالت شده است.

اجرای بیش از 500 برنامه گرامیداشت چله انقلاب اسلامی در مینودشت

طباطبایی با بیان اینکه در ایام گرامیداشت چله انقلاب اسلامی بیش از 500 برنامه فرهنگی، هنری، ورزشی و غیره در شهرستان مینودشت اجرا می‌شود، گفت: درکنار این برنامه‌ها 194 پروژه عمرانی و اقتصادی با اعتبار 60 میلیارد تومان افتتاح و یا کلنگ‌زنی می‌شود.

وی درباره وضعیت ایجاد اشتغال در شهرستان مینودشت اظهارکرد: تعهد اشتغال شهرستان در سالجاری یکهزار و 760 نفر بوده که تاکنون تحقق 100 درصدی داشتیم. در حوزه رونق تولید بالغ بر 12 میلیارد تومان و از محل سایر طرح‌ها بیش از 16 میلیارد تومان تسهیلات در اختیار مردم قرار گرفت.

انتهای پیام/

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار