بهره برداری از ۱۹۶ طرح عمرانی و اقتصادی مینودشت به مناسبت چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی با حضور فرماندار، امام جمعه و مسئولان ادارات و نهاد‌های این شهرستان آغاز شد.


افتتاح طرح های عمرانی در مینودشت

به گزارش گلستان 24 ؛سیدرضا طباطبایی فرماندار مینودشت،در آیین افتتاح متمرکز طرح‌های عمرانی و اقتصادی که روز دوشنبه در سالن آمفی تئاتر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مینودشت برگزار شد،گفت: از طرح‌های قابل افتتاح، ۷۹ پروژه عمرانی و ۱۱۷ پروژه نیز اقتصادی است.

سیدرضا طباطبایی افزود: هزینه طرح‌های افتتاحی مینودشت در این ایام، ۶۰۰ میلیارد ریال برآورد شده است که با بهره برداری از آن برای ۲۵۷ نفر فرصت شغلی ایجاد می‌شود.

وی اضافه کرد: علاوه بر طرح‌های اقتصادی و عمرانی قابل افتتاح، عملیات اجرایی ۱۹ طرح عمرانی دیگر نیز با اعتبار پیش بینی شده،حدود ۱۳۰ میلیارد ریال آغاز می‌شود.

طباطبایی، تصفیه خانه شهرک صنعتی و آماده سازی زیرساخت‌های فاز دوم این شهرک برای سرمایه گذاری، طرح توسعه و خط تولید کارخانه آجر ماشینی، ساختمان شرکت برق در شهر دوزین، آسفالت راه‌های روستایی و معابر شهری و طرح هادی را از جمله طرح‌های قابل افتتاح دهه فجر امسال در این شهرستان برشمرد.

وی تصریح کرد: طرح‌های قابل افتتاح مینودشت درحوزه‌های کشاورزی، مخابرات، راه، آب، برق، میراث فرهنگی، ورزش و جوانان، شبکه بهداشت و درمان، شهرداری، منابع طبیعی و آبخیزداری، آب و فاضلاب روستایی، راه و شهرسازی، راهدای و حمل و نقل جاده‌ای و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی می‌باشد.

فرماندار مینودشت با گرامیداشت ایام پیروزی انقلاب اسلامی گفت: انقلاب اسلامی ما، با اهداف و آرمان‌های بلند خود که شعار اصلی مردم ایران یعنی 'استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی' بود، به پیروزی رسید.

طباطبایی افزود: امروز ایران اسلامی ما علاوه بر استقلال، از انواع آزادی‌های مشروع از جمله آزادی بیان برخوردار شده و مردم به راحتی در روزنامه‌ها و فضای مجازی حرف‌ها و انتقاد‌های خود را بیان می‌کنند.

اقدامات مسئولان برای رفع کم و کاستی های مردم استان گلستان

طباطبایی تصریح کرد: ما باید قدر انقلاب اسلامی و مسئولان آن را که در ۴۰ سال گذشته خدمات بسیاری در نقاط مختلف کشور از جمله در مینودشت انجام داده اند، بدانیم اگرچه هنوز برخی کاستی‌ها و مشکلات داریم.

وی ادامه داد: به عنوان نمونه تنها در سال جاری ۱۶۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی و ۱۲۰ میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید به واحد‌های راکد مینودشت پرداخت شده که برای ۱۷۶۰ نفر فرصت شغلی محقق شده است.

طباطبایی بیان کرد: امروز همه مسئولان وظیفه دارند باحفظ وحدت و همبستگی و با همراهی و هم افزایی یکدیگر برای رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم که صاحبان اصلی انقلاب و همراه آن هستند، بیش از پیش تلاش نمایند.

پیروزی انقلاب اسلامی،مرهون هدایت و رهبری امام خمینی و حمایت مردم

 امام جمعه شهرستان مینودشت نیز در این مراسم با تبریک چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: این انقلاب که ریشه در مبانی دین اسلام دارد، با حمایت و همراهی مردم و نیز هدایت و رهبری امام راحل به پیروزی رسید.

حجت الاسلام والمسلمین سید محمدحسین حسینی افزود: انقلاب اسلامی ما با وجود سنگ اندازی و توطئه‌های دشمنان که به دنبال ساقط کردن آن بودند، اکنون چهلمین سال پیروزی خود را جشن می‌گیرد.

وی با اشاره به وجود برخی مشکلات و کمبودها، اضافه کرد: راه عبور از مشکلات فعلی نیز همچون ۴۰ سال گذشته صبر و استقامت است که مردم نبایستی در این مرحله حساس از آرمان‌ها و اهداف انقلاب عقب نشینی کنند.در پایان این مراسم نیز بهره برداری از مرحله دوم کارخانه تولید آجر ماشینی مینودشت با حضور فرماندار و مسئولان شرکت کننده آغاز شد.

شهرستان مینودشت با افزون بر ۸۱ هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است.


انتهای پیام/باشگاه خبرنگاران

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار