معاون امور مجامع جهانی مجمع تقریب مذاهب سلامی با بیان اینکه زنان از نظر اسلام از جایگاه بسیار بالایی برخوردار هستند، گفت: انقلاب اسلامی نقش موثری در ارتقاء جایگاه اجتماعی زنان داشت.

انقلاب اسلامی جایگاه اجتماعی زنان را ارتقاء داد

به گزارش گلستان 24 ؛حجت ‎الاسلام سید حامد علم ‎الهدی پیش از ظهر چهارشنبه در همایش رهروان فاطمی با بیان اینکه در چهار دهه انقلاب، اسلام باعث شد تا جایگاه زن احیا شود، اظهار کرد: قبل از اینکه انقلاب اسلامی ایران به پیروزی برسد برخی اجازه ورود به دانشگاه‎ها را به دختران خود نمی‎ دادند که این امر بعد پیروزی انقلاب اسلامی محقق شد.

وی افزود: همان گونه که در اسلام وارد شده زنان هم می توانند همچون مردان به درجات عالی در زمینه علمی و انسانی برسند که با پیروزی انقلاب اسلامی ایران زنان توانستند از جایگاه اجتماعی برخوردار شوند.

معاون امور مجامع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به نقش بانوان در عرصه های مختلف خصوصا هشت سال دفاع مقدس، گفت: زنان در نگاه اسلام از جایگاه بسیار بالایی برخوردار هستند اما این جایگاه در غرب برای زنان دیده نشده است.

وی یادآور شد: بانوان در طول تاریخ مظلوم واقع شدند و غرب همیشه از زن به عنوان ابزار جنسی به‎ کار گیری استفاده می کند.

علم‎ الهدی اظهار کرد: مادران جامعه از نقش بسیار بالایی برخوردار هستند چرا که آن ها با تربیت فرزندان خود می توانند آینده جامعه را تضمین کنند.

وی با اشاره به اینکه غرب با برهنگی از زن به عنوان ابزار جنسی استفاده می ‎کند، افزود: امروز انقلاب اسلامی توانسته به زن هویت ببخشد اما فرهنگ غرب تنها شعار پوپولیستی داده و جز دفاع از برهنگی زن چیزی دیگری به همره ندارد.

معاون امور مجامع جهانی تقریب مذاهب گفت: با پیروی از اسلام برای بانوان حجاب را واجب دانسته ‎ایم چرا که حجاب به زن امنیت می ‎بخشد.

وی یادآور شد: حجاب هیچ گاه باعث نمی شود که آزادی زنان صلب شود، همان گونه که شاهدیم امروز بانوان جامعه با چادر و حجاب اسلامی در همه عرصه‎ها حضور پیدا می کنند که این هیچ محدودیتی به همراه ندارد.

علم‎ الهدی با اشاره به اینکه جنس زن و مرد هیچ کدام بر دیگری برتری ندارد، اظهار کرد: زمانی که نقش یک زن نقش مادری است از جایگاه ویژه تری برخوردار خواهد شد.

گفتنی است این مراسم همراه با تجلیل از برگزیدگان مسابقه «انقلاب در قاب خاطرات» برگزار شد.

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار