مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی گلستان می‌گوید: با توجه به کاهش قیمت مرغ، تقاضای مردم افزایش یافته است.

بعد از پر کشیدن قیمت، حالا مرغ در گرگان کیمیا شده
به گزارش گلستان 24 ؛ حسن پور مدیر توسعه بازرگانی و جانشین رییس سازمان جهاد کشاورزی گلستان در گفتگو با خبرنگار ما  می‌گوید: در راستای تنظیم بازار، تکلیف شد که مرغ با قیمت ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان در استان عرضه شود.

وی ادامه داد: زمانی که قیمت مرغ ۱۴ هزار و ۵۰۰ تومان بود با بررسی‌های انجام شده، مشخص شد نیاز استان ۵۰ تا ۵۵ تن در روز است.

حسن پور افزود: اکنون که قیمت مرغ کاهش پیدا کرده، تقاضای مردم افزایش یافت و با اینکه روزانه ۶۰ تا ۷۵ تن مرغ در بازار توزیع می‌شود، اما تا ظهر تمام می‌شود.

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی گلستان می‌گوید: قبلا تقاضای گرگان ۲۵ تن در روز بود که با توجه به عرضه ۳۰ تنی در روز، باز هم جوابگوی بازار نیست.

وی می‌گوید: انتظار می‌رود مردم در این طرح همکاری کنند و به اندازه نیازشان مرغ تهیه کنند که این تقاضا مشکل ایجاد کرده است.

حسن پور با بیان اینکه خروج مرغ زنده از استان ممنوع است گفت: روزانه در استان گلستان ۷۰ تا ۸۰ تن مرغ تولید می‌شود و ۲۰ درصد از واحد‌های تولیدی استان مختص طرح تنظیم بازار است.

البته برخی از دارندگان فروشگاه‌های توزیع مرغ می‌گویند نبود مرغ به خاطر این است که برخی مرغداران گلستانی محصول خود را وارد شبکه توزیع استان نمی‌کنند و مرغ را روانه استان‌هایی میکنند که بتوانند آن را با قیمت بالاتر بفروشند.

استان گلستان سومین تولید کننده مرغ کشور است.

انتهای پیام/باشگاه خبرنگاران

 

ارسال نظر

آخرین اخبار