با ورود سامانه سرد و بارشی و کاهش بیش از ۱۲ درجه ای دما در گلستان، چهره این استان زمستانی شده و تردد در محورهای کوهستانی با زنجیرچرخ ممکن است.

برف به شهرهای گلستان رسید/سامانه سرد استان را ترک می کند

به گزارش گلستان 24 ؛از بامداد سه شنبه سامانه سرد و بارشی وارد استان گلستان شد و بارش باران در بخش های شرقی استان روی داد.

همچنین فعالیت این سامانه باعث بارش برف و سپیدپوش شدن قسمت‌های کوهپایه‌ای و برخی از نقاط استان گلستان شد.

مدیر کل هواشناسی استان گلستان در این خصوص به خبرنگار مهر گفت: این سامانه باعث کاهش هفت تا ۱۲ درجه ای دما در استان شده و از پیامدهای آن پدیده مه غلیظ و کاهش قابل ملاحظه دید و بارش برف است که از شامگاه سه شنبه آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

نوربخش داداشی گفت: این سامانه امروز آسمان استان را ترک خواهد کرد و تا شنبه جو پایدار خواهد بود.

وی بیان کرد: بارش برف در شهرهای غربی مانند علی آبادکتول، گلیداغ، آزادشهر، قرق، گنبدکاووس و کلاله اتفاق افتاد و در گرگان و ناهارخوران هم بارش برف خفیف روی داد که هم اکنون روند کاهشی ابر را شاهد هستیم و تا ساعاتی دیگر این روند کاهشی در مناطق شرقی ادامه می یابد.

داداشی تصریح کرد: روز گذشته شهرستان بندرگز با دمای ۹ درجه سانتیگراد بالای صفر به عنوان گرمترین نقطه استان گلستان معرفی شد و شهرستان مراوه‌تپه با یک درجه سانتیگراد بالای صفر توانست خنک‌ترین نقطه استان گلستان را در روز گذشته به خود اختصاص دهد.

راهداران مشغول فعالیت هستند

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گلستان هم به خبرنگار مهر گفت: بارش برف در مناطق کوهستانی درازنو، خوش ییلاق، زیارت، دهنه محمدآباد، افراتخته، جنگل گلستان ادامه دارد و نیروهای راهداری در این مناطق مشغول فعالیت هستند.

غلامرضا بیکی ادامه داد: بارش برف در سطح شهرستان ها شرقی هم شروع شده و البته شدت بارش ها به قدری نیست که نیاز به برفروبی باشد.

وی گفت: در گرگان هم شاهد بارش خفیف برف هستیم که سبب شادی و طراوت مردم و طبیعت شده است.

جاده های مواصلاتی باز است

رئیس پلیس راه استان گلستان هم در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: تردد در محورهای کوهستانی گلستان تنها با زنجیرچرخ ممکن است و مأموران پلیس راه به کسانی که زنجیرچرخ استفاده نکنند اجازه تردد نخواهند داد.

علی عبدیبا بیان این که جاده های مواصلاتی استن باز است، ادامه داد: مردم تا جای ممکن از سفرهای غیرضروری بپرهیزند و در صورت ضرورت حتما قبل از سفر سیستم گرمایشی خودروی خود را چک کنند و تجهیزات زمستانه با خود همراه داشته باشند.

وی از رانندگان خواست ضمن رعایت قوانین با سرعت مطمئنه حرکت کرده و فاصله طولی را رعایت کنند.

رئیس پلیس راه استان گلستان گفت: شهروندان قبل از شروع حرکت وضعیت راه ها را از پلیس راه و راهداری جویا شده و سپس وارد جاده شوند.

تعطیلی مدارس

همچنین بارش برف برخی از مدارس را در گلستان تعطیل کرد.

به علت بارش برف و برودت هوا و پیرو هماهنگی و مصوبه ستاد مدیریت بحران فرمانداری شهرستان مراوه تپه مدارس این شهرستان چهارشنبه (یک اسفند) تعطیل شد.

در اطلاعیه آموزش و پرورش آمده است که مدارس بخش گلیداغ مراوه تپه (در هر سه مقطع) در دو شیفت صبح و عصر تعطیل است.

طبق گفته مدیرکل فرودگاه های استان گلستان، پروازهای فرودگاه گرگان هم طبق برنامه خود انجام خواهد شد.

 

انتهای پیام/

ارسال نظر

آخرین اخبار