مدیرعامل شرکت گاز استان گلستان گفت: پروژه گاز رسانی به روستاهایی چون شاهکوه علیا، شاهکوه سفلی و چهار باغ ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

پروژه های گاز رسانی گرگان ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

به گزارش گلستان 24 ؛محمدرحیم رحیمی، یکشنبه در بازدید از پروژه های گاز رسانی شهرستان گرگان اظهار کرد: پروژه گاز رسانی به روستاهایی چون شاهکو علیا، شاهکو سفلی و چهار باغ از اردیبهشت ۹۷ آغاز به فعالیت کرد.

وی با بیان اینکه این پروژه ها ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، افزود: این سه روستا تا پایان سال ۹۸ از نعمت گاز بهره مند خواهند شد.

مدیرعامل شرکت گاز استان گلستان گفت: مبلغ هشت میلیارد و ۴۱۸ میلیون تومان اعتبار برای این پروژه اختصاص داده شده است.

وی با اشاره به اینکه تامین منبع گاز برای این سه روستا از گرگان امکان پذیر نبوده است، افزود: طی هماهنگی های انجام شده، گاز از استان سمنان و شهرستان شاهرود انتقال داده شده است. طول مسیر اجرای خط تغذیه و شبکه داخلی این پروژه ها بالغ بر ۵۴ کیلومتر بوده که تاکنون ۲۱ کیلومتر آن انجام شده است.

 مدیرعامل شرکت گاز استان گلستان این پروژه را جزو سخت ترین پروژه های استان یاد کرد و گفت: در مسیر گاز رسانی شاهرود تا این سه روستا حدود ۵۵ موانع طبیعی مانند رودخانه و جاده وجود دارد که باید از آن عبور کرد.

وی با بیان اینکه عمده کار در حاشیه جاده ها انجام می شود، یادآور شد: در این مسیر ۳۵ هزار متر خاک برداری در نظر گرفته شده است.

نصب بیش از ۱۰۰۰ انشعاب

رحیمی اظهار کرد: دو شرایط جوی در فصل تابستان و زمستان بر فعالیت روند پروژه بسیار تاثیرگذار است.

وی با اشاره به اینکه روستای چهارباغ دارای ۶۵۰ خانوار، شاه کوه علیا دارای ۱۷۰ خانوار و روستا شاهکوه سفلی دارای هزار و ۶۰۰ خانوار است، افزود: برای مردم این سه روستا هزار و ۳۳ انشعاب نصب خواهد شد.

مدیرعامل شرکت گاز استان گلستان گفت: برای هر سه روستا سه ایستگاه TBS (تقلیل فشار) در نظر گرفتیم.

وی یادآور شد: باتوجه به اینکه استان گلستان دارای ۹۸۰ روستا است تاکنون ۸۶۰ روستا گاز بهره مند شدند که سعی داریم تا پایان سال ۹۸ روستاهایی که قابلیت گاز رسانی دارند آن ها را از این نعمت طبیعی برخوردار کنیم.

رحیمی با بیان اینکه رامیان، آق قلا، گمیشان و بندرترکمن جزو شهرهای سبز استان گلستان هستند که به صورت ۱۰۰ درصد از نعمت گاز برخوردارند، خاطرنشان کرد: با اتمام پروژه این سه روستا، گرگان هم جزو شهرهای سبز استان گلستان محسوب می شود.

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار